Inderdaad een vergissing van mijn kant. Ik heb het niet over lasers maar over veel te sterke fietsverlichting! Dank!willem.m schreef:Cotweetje heeft het over lasers. JW fietst langs (niet over?) een fietspad, en lijkt het over felle fietsverlichting te hebben, al staat er "die lasers". Ik ben lost.J.W. schreef:Ik heb een hekel aan die lasers. Ik fiets dagelijks langs een oude uitgegraven geasfalteerde spoorwegroute die enkel voor fietsers is. Dat is daar niet verlicht en ook omdat op sommige plaatsen alles omgeven is door bos en soms wel 8 meter diep is, is het daar heel donker. Ipv dat ding op de grond te richten zit dat ding recht in je ogen. Dat is gewoon levensgevaarlijk. Ik knalde een paar maanden geleden zo bijna op een andere fietser en reed ook daardoor van de weg waardoor ik bijna viel. Ze zouden dat moeten verbieden. Ik fiets daar met een gewone degelijke lamp en dat lukt ook.cotweetje schreef:Heeft iemand dat weleens meegemaakt, op reis of thuis.
Behalve de locale honden.
Ik wordt tegenwoordig soms in mijn ogen geschenen soms door een laser, ik ben een keer verhaal wezen halen en toen was het ik weet van niks, maar dat schijnt gewoon door een zonnebril heen, iemand tips ?
Of gewoon negeeren ?
Wat het fietsen 'langs' betreft... natuurlijk is het 'over'. Ik kom uit West-Vlaanderen... Daar spreken we ietsje anders... Ik zal er op letten...