Voor wie mijn workshop gisteren gemist heeft: De uitnodiging van de Wereldfietser om deze workshop te geven was voor mij aanleiding te starten met een rondje Nederland eindigend in Bussum. Donderdagmiddag gestart in Vught met twee voortassen en een stuurtas en goed geslapen op de camping in Vaessen bij -3 in mijn Terra Nova Laser Competition tent, een Cumulus X-lite 200 slaapzak, een zijde-katoen lakenzak van Xenos, ondergoed en een T-shirt. De volgende dag doorgefietst naar Makkum en overnacht op de camping bij -5 en op zaterdag doorgefietst naar de camping aan de Gaasperplas, ook hier vroor en waaide het nog behoorlijk, de laatste twee nachten mijn slaapcomfort verhoogd door ook mijn donsjasje (van de ANWB) en mijn lange broek aan te trekken. Tijdens het slapen en fietsen (uitgezonderd mijn voeten) goed op temperatuur gebleven, gegeten en gekookt in de wasruimte, want buiten was het zonder beweging niet uit te houden. Ik heb heb wel veel respect gekregen voor Shane, die elders op het forum verslag doet van zijn fietstocht door Lapland bij -20.