Hoi.
Ik heb niet de gevraagde tent en tarp maar ben afgelopen jaar wel met de tarp op stap gegaan. Mijn ervaring was dat we hem nauwelijks als tarp gebruikt hebben. Het opzetten vond ik een gedoe ondanks dat ik er twee aparte stokken voor mee had. Die stokken heb ik halverwege bij familie achtergelaten omdat ze zwaar en onhandig waren. Het opzetten vond ik zo'n gedoe omdat ik het lastig vond om goede punten te vinden om de tarp aan vast te maken. Het is ook een vrij kleine tarp die we hebben en de extra ruimte en meerwaarde waren laag. Een ander punt was dat we meestal maar één nachtje op een camping bleven.
Toch neem ik hem de komende reizen wel weer mee want het is uitermate handig om een extra stuk doek te hebben. 's ochtends gebruikten we de tarp op op te zitten in het natte gras, onderweg tijdens het koffiedrinken en 's nachts lag hij over de fietsen om de nattigheid weg te houden. En hij neemt relatief weinig ruimte in.
Overigens ken ik genoeg mensen die hem wel elke keer opzetten en het een aanwinst vinden dus er zijn ook vast andere meningen.