Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 15 t/m 17 januari 2010. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 15 t/m 17 januari 2010.

Het was inderdaad gezellig, ook al heb ik maar één dag meegefietst.
Bedankt voor het organiseren Koert.
ik was ook blij dat ik erbij was. volgende keer mét tent :)
groetjes uit belgie
Pijp leeg gisteravond. Maar een voldaan gevoel.
Koert dank je voor de organisatie. En iedereen voor de gezelligheid.

gr.
Betty
Heerlijk, kamperen in de sneeuw. Dat had ik nog niet eerder gedaan, maar het had van mij nog wel iets kouder mogen zijn 's nachts :)

Koert en Wim, het waren mooie routes!
Ik heb genoten van de tocht en van de gezelligheid. Met 21 deelnemers een prachtige opkomst. En wat hebben we geboft met het weer! Tot ziens bij een volgend WF-evenement.
Ik vond het erg leuk om vrijdag met jullie allemaal mee te fietsen,
Stampot was heerlijk en gezellig.
Terugfietsen door een besneeuwde Amsterdamse Bos in het donker was kikken!!!

Tot snel allemaal.

Jimbo
De essentie

Draaiden we eergisteren onze hand nog niet om voor het gespreide bedje van sneeuw waarin we de tenten opzetten, doen we dat nu wel. Nadat we de uitwatering van de Oude Rijn in de Noordzee al ver achter ons hebben gelaten geven we ons gewonnen bij de Duindamse Slag, als Duitse artillerie dat vastloopt in Siberische kou. Restanten dooiende, verijsde sneeuw op het duinfietspad vormen gemene barricaden. Zelfs voor doorgewinterde Wereldfietsers zoals wij, blijken die in het harnas van onze zadels onneembaar. We moeten er dan ook uit. Als katten met de staart tussen de poten kruipen we door de struikachtige berm om het ijs heen, tevens afscheid nemend van mijn uitgezette route. We verlaten de duinen. Improviserend fiets ik een andere in elkaar, waarbij wél volledige tractie gewaarborgd is.

Een uiterst gedegen voorbereiding ligt ten grondslag aan de moeite die het mij nu kost om me in een acceptabel alternatief te kunnen vinden. In de voorafgaande weken controleerde ik regelmatig de begaanbaarheid van de paden waarover we zouden gaan fietsen, door duinen, en woon-werk-fietsend door bosrijke landgoederen en langs historisch erfgoed. Ik legde ommetjes aan om de fietsroute op aantrekkelijkheid nog meer aan te scherpen. We zouden eindigen aan de kop van de Bosbaan, daar waar roeiers geklokt worden.

Wim
Andrew en Friedel hebben een stukje en foto's op hun site gezet:
http://travellingtwo.com/3373
Frank schreef:Andrew en Friedel hebben een stukje en foto's op hun site gezet:
http://travellingtwo.com/3373
Dank je! Je bent sneller dan ik :) Koert en de rest van de Wereldfietsers, hartelijk bedankt voor een mooi weekend.
Wim schreef: "Een uiterst gedegen voorbereiding ligt ten grondslag aan de moeite die het mij nu kost om me in een acceptabel alternatief te kunnen vinden." :(

Wim,
Gevoel voor drama en poëzie kan je niet ontzegd worden.
Al werden wij door de barre winterse omstandigheden tot alternatieve routes gedreven die per definitie niet konden tippen aan jouw oorspronkelijke plannen; ze waren evengoed de moeite waard. Dat tot troost. :lol: Gelukkig was restaurant de Cruquius bereikbaar, zodat wij niet door honger en dorst op de ijzige Geestgronden de geest gaven.

Mijn voorstel is - om therapeutische redenen, of gewoon voor de gezelligheid - een zonnige dag uit te zoeken in het voorjaar en je oorspronkelijke route te fietsen als een 'Rondje Bollenstreek'.