Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisgenoten - Forum Wereldfietser

reisgenoten

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van personen die wel of niet een via dit forum een reisgenoot (m/v). Ik keek er vandaag nog op en zag bij vele oproepjes nul reacties. Zelf heb ik ook een aantal keren gereageerd op een oproep, maar tot niets leidde. Zijn er personen die wel de perfecte manier weten om een reisgenoot te vinden?

Groeten,

Rutger
Achter het feit dat er weinig wordt gereageerd, zie ik een zekere voorzichtig- c.q. schuwheid om met een ander in zee te gaan. Een oproep van mij om samen met iemand of met een groepje vanuit iemands domicilie te gaan fietsen werd becommentarieerd met een poging tot daten van mij, hetgeen geenszins de bedoeling was. Je ziet nu wel dat er groepstochten met de titel rondje..... met enige regelmaat worden georganiseerd, derhalve is er kennelijk behoefte om eens samen met anderen te rijden. Wellicht is m'n bang voor het(een) onbekende die teveel afwijkt van het ideaalbeeld van een fietscompagnon. Nou, ik zal een lans breken: Ik ben 87 heb kromme tenen en poets m'n gebit nooit, wie wil er eens met mij op een driewie......terzake: soms heb je de behoefte alleen en soms met een ander of in een groep te fietsen, dus schroom niet en fiets er samen op los...het gaat toch om het fietsen, ja toch! :|
Nou Dries, ik denk dat het probleem zich voordoet omdat wanneer er een dergelijke oproep op het forum staat er vaak niet meer op wordt gereageerd. Heel vaak komt de originele poster op het forum niet meer terug of wat dan ook, ik hoor er dan verder ook niets over. Jij bent gewoon een uitzondering hierop.

Laatst een oproep van vakantiefystjer (oid), reageerden enkele mensen op maar vervolgens zie je in de post zelf geen enkele reactie terug van de originele poster. Even ter nuancering wil ik wel zeggen dat vakantiefystjer eerder ook heeft gepost in iets van de reitsma route oid.
paul1987 schreef:Nou Dries, ik denk dat het probleem zich voordoet omdat wanneer er een dergelijke oproep op het forum staat er vaak niet meer op wordt gereageerd. Heel vaak komt de originele poster op het forum niet meer terug of wat dan ook, ik hoor er dan verder ook niets over. Jij bent gewoon een uitzondering hierop.

Laatst een oproep van vakantiefystjer (oid), reageerden enkele mensen op maar vervolgens zie je in de post zelf geen enkele reactie terug van de originele poster. Even ter nuancering wil ik wel zeggen dat vakantiefystjer eerder ook heeft gepost in iets van de reitsma route oid.
Ja sommigen onder de oproepen zijn echt niet te vertrouwen. Je herkent het misschien wel een beetje aan het aantal keren dat ze een bericht op een forum hebben geplaatst. Toppunt van "misdadigheid" vond ik wel dat ik heb gereageerd n.a.v. een tocht naar Australie. Kreeg na een wat mailen en een foto van mijn kant een reactie. "Ik dacht dat alle wereldfietsers brave, slanke mannen zijn". Nou ja. Wilde dus niet meer afspreken.

Samen fietsen kan toch ook zonder relatie.

Rutger
Rutger schreef:
paul1987 schreef:Laatst een oproep van vakantiefystjer (oid), reageerden enkele mensen op maar vervolgens zie je in de post zelf geen enkele reactie terug van de originele poster. Even ter nuancering wil ik wel zeggen dat vakantiefystjer eerder ook heeft gepost in iets van de reitsma route oid.
Ja sommigen onder de oproepen zijn echt niet te vertrouwen. Je herkent het misschien wel een beetje aan het aantal keren dat ze een bericht op een forum hebben geplaatst. Samen fietsen kan toch ook zonder relatie.
Rutger
"Grapjassen" heb je overal, daar moet je door heen prikken. Een echte verzoeker om samen te rijden verstrekt vaak zoveel info, dat het sneller uitnodigt tot een reactie. Grapjassen herken je vaak aan hun onregelmatige postings(in een kort tijdsbestek veel achter elkaar of weinig met grote tussenposen). Nu moet niet direct iedere goedwillende wereldfietser zich direct aangesproken voelen als hij/zij aan het signalement voldoet, er zijn nog meer kenmerken binnen een modus operandi van een grapjas! :wink:
Ik heb via dit forum 2,5 jaar geleden een reisgenootje gevonden voor de Groene Weg naar de Middellandse Zee. Dat is toen erg goed bevallen. Ook voor rugzaktrekking heb ik zo al gelijkgestemde zielen gevonden. Ben net terug van een wintertrekking met iemand die ik via een forum had gevonden. Dus het kan best werken en het is ook een erg leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen!

Groetjes,

An
Ik heb ook overwogen om een oproep te plaatsen voor een vakantiefietsmaatje, maar ik heb altijd twijfels gehouden of het wel een goed idee zou zijn. Al heel wat jaren geleden heb ik voor een heel ander soort vakantie wel eens een oproep geplaatst, waarop ik twee contacten heb gehad. In beide gevallen klikte het niet.
Vorig jaar ben ik alleen op vakantie geweest op de fiets en onderweg heb ik veel leuke contacten met andere kampeerders en vakantiefietsers gehad, dus alleen heb ik me niet gevoeld.
Hoi even een kort overzicht van mijn wel en wee mbt reisgenoten. Een greep uit mijn ervaringen.

1987 eerste keer op fietsvakantie met een groepsreis (soms erg gezellig)
1990 fietsgroepvakantie in Provence (een van de deelnemers Jos is nog steeds een vriend)
1991 samen met Jos en anderen op fietsvakantie
1992 advertentie in Op Pad, rubriek reisgenoten leverde een serieuze kandidaat op. Samen met hem 10 weken Rondje Frankrijk gefietst.
1995 via advertentie in Op Pad voor fietsgroepje o.a. Marcel en Ronald ontmoet. Met Ronald7 weken Nieuw-Zeeland gefietst. Daarna geen contact meer gehad. Met Marcel later o.a. naar IJsland, Noorwegen en Frankrijk geweest.
1997 Kwam in Talinn twee Belgische fietsers tegen. Met hen heb ik tot Polen gefietst.
2006 Via dit forum met iemand in Nieuw-Zeeland gefietst.

Dus soms geluk hebben, soms spontaan, soms pech.

Rutger