Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Riemaandrijving, gebruikersverslag - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Riemaandrijving, gebruikersverslag

238 berichten
Bedoel je dat het zonder niet goed ging?
Wim
Leuke 5-12 cadeausuggestie zo'n 'snubber', het aantal rijmwoorden is eindeloos.
Afbeelding

Dan vraag je je wel af hoe ze die riem er door hebben gekregen?

Maar die mooie Santos racert is al wel gewoon te verkrijgen hoor, net als de trekking licht (nu met soort van moustache), geloof dat er binnenkort iemand gaat test fietsjen in indonesie.

Maar een gates setje voor een singlespeed setup is wel een leuk test alternatief tov een Rohloffje?

Maar idd niet veel nieuws op maandag in utrecht gezien, wel een leuke dingetjes en zeker erg staan lachen om een fietsje met een flip/flop idee zodat er in een "echte toer fiets" een e-achterwiel past, had wel een gekke bidon houder..

Ben benieuwd wat dat gaat doen.

Ben benieuwd wanneer eer meer europese merken een riem gaan voeren, zag wel wat amerikaans spul met riem, en idd ook Tout-Terrain natuurlijk aan de riem, (overigens miste ik ineens de usb aansuiting via de e3 lamp.) En ook daar een snubber op een deelbaar pad.

Bas
Afbeelding
Het was zo af :shock:
Hi Marten, is idd een behoorlijke fuggly dingetje zo.... Maarhoe wurm je je riempje door de staande achtervork (of is dat nog top-secret?) Zat zelf te gokken op een methode zoals vroeger de vitus in elkaar was geschroefd bij de staande achtervorken... of istsimpel met een torque bicycle coupler?

Bas
B@se schreef:Hi Marten, is idd een behoorlijke fuggly dingetje zo.... Maarhoe wurm je je riempje door de staande achtervork (of is dat nog top-secret?) Zat zelf te gokken op een methode zoals vroeger de vitus in elkaar was geschroefd bij de staande achtervorken... of istsimpel met een torque bicycle coupler?

Bas
{groninger]Een BTC? Weet je wel wat dat kost?[/groninger]

De zwarte achterkant kon er al af (schuift bij het bracket, boutjes boven) dus ik hoefde alleen maar het mannetje door te zagen
Aha, ok dacht al zoiets, maar heb je het mannetje dan voorzien van een boutje? En hoe schuift je systeempje dan bij het dd? dat werkt als spanner zeker? Is weer een helemaal originele oplossing zo te horen? Kende al wel de deelbare achterpadden in erg veel varianten ism en schuifsysteem of ecbb.

en ja weet wat zo een tbc geval kost...

Bas
B@se schreef:Aha, ok dacht al zoiets, maar heb je het mannetje dan voorzien van een boutje? En hoe schuift je systeempje dan bij het dd? dat werkt als spanner zeker? Is weer een helemaal originele oplossing zo te horen? Kende al wel de deelbare achterpadden in erg veel varianten ism en schuifsysteem of ecbb.

en ja weet wat zo een tbc geval kost...

Bas
Afbeelding
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het totaal plaatje.......

Groet
Eric

fugly, snubber.... een verrijking van het vocabulair is dit draadje...
eric190173 schreef:Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het totaal plaatje.......

Groet
Eric

fugly, snubber.... een verrijking van het vocabulair is dit draadje...
nog meer bikepr0n

Afbeelding
Op het stuur na lijkt het wel m'n volgende atb... :roll:
Errug mooie fiets!! (op die bidon na :shock: )
Is dat een standaard frame, of heb jij dat gemaakt?

Groet,
Eric
lijkt mij een beetje de opvolger van de BAB van Tom R?

Maar ziet er goed uit, hoe regel je de volgens vele critische spanning van de riem bij jouw systeem? tis ommers een geary frame? Hoorde al dat er een echte meter onderweg is van Gates (of Nicolai?) voor de spanning.

Bas
Kan de spanning geregeld worden via een excentrische trapas?
Of heeft die niet voldoende ruimte omdat een riem meer rek heeft?
Wie heeft het hier over standaardframes? Tuurlijk nie.
Wim
eric190173 schreef:Errug mooie fiets!! (op die bidon na :shock: )
zit er idd raar uit, maar het is nog niet eens zo'n rare plek op een baggerfiets. Het scheelt een boel slokken modder ;)

Is dat een standaard frame, of heb jij dat gemaakt?
De hele fiets is een probeersel
B@se schreef:lijkt mij een beetje de opvolger van de BAB van Tom R?

Maar ziet er goed uit, hoe regel je de volgens vele critische spanning van de riem bij jouw systeem? tis ommers een geary frame?
tis een dedicated ss frame, maar ik had het derailleur oor er niet afgezaagd. Ketting kun je spannen door de achtervork langer te maken.
Hoorde al dat er een echte meter onderweg is van Gates (of Nicolai?) voor de spanning.
Bas
Is van Gates, plaatjes staan in ieder geval in de handleiding
HansvanderVeeke schreef:Kan de spanning geregeld worden via een excentrische trapas?
Of heeft die niet voldoende ruimte omdat een riem meer rek heeft?
Zou ook kunnen. Een riem heeft niet meer rek dan een ketting, eerder minder. Maar verstelbereik heb je nodig omdat de achtervorklengte afhangt van de diameters van voor en achtertandwiel. Daar wil je je niet van te voren op vastleggen
Mooi fietsje, goed verhaal, ook al is het een verkapte Santos reclame :wink: (no offence).

Lijkt er wel op dat de trend zich doorzet, zag deze in 2010 line-up van VSF

http://www.fahrradmanufaktur.de/TBelt_A ... g_160.html
Als het werkelijk een goed product blijkt te zijn, gaat deze ontwikkeling zich natuurlijk doorzetten. Dan zal elke fabrikant van fietsonderdelen zich moeten gaan toeleggen op een interne naafversnelling, want dan is de tijd van de derailleur geweest. Dan zal er veel concurrentie bij komen voor Rohloff enz...