Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bert opnieuw in Thailand - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bert opnieuw in Thailand

Beste mensen,

Het gaat geweldig. In Chantaburi in katholieke sferen in en rond de kathedraal van Maria Onbevlekte ontvangenis, die dominant aanwezig is in de stad. Kinderen in Thaise schooluniformen die een kruisje slaan als ze de kerk binnen gaan. De provincie Chantaburi was van 1893 - 1905 bezet door de Fransen als drukmiddel op Thailand om meer gebied in handen te krijgen. Aanvankelijk had Frankrijk het voor elkaar dat de Mekong de westgrens zou zijn tussen Thailand en het door Frankrijk bezette Laos, maar in ruil voor teruggave van Chantaburi kreeg Frankrijk een stukje ten westen van de Mekong en de Tempelcomplexen Angkor Wat en Pre Vihear. Om deze complexen is nu en conflict tussen Thailand en Cambodja. Vanwege dat conflict zijn helaas een paar leuke wegen langs de grens van Cambodja afgesloten.
Ik geniet nu van het leven langs de kust: eerst langs Chao Lao Beach met ongerepte strandjes en overheerlijke Seafood.
Ik ben nu weer in Nederlandse sferen. Een Thai die 15 jaar in Schiedam heeft gewoond en diverse Thaise restuarant heeft gedreven heeft hier in Ban Phe sdamen met een Nederlandse tandarts een leuk guesthouse.
Morgen op weg naar Bangkok en daarna naar de Rainy Bar van Wereldfietser Bauker Hoogland in Kanchanaburi.

Bert
Hoi Bert,

Ik vertrek 15 januari voor 2 weekjes met mijn vriendin naar THailand (zonder fiets :( )
Heb jij toevallig nog een suggestie voor relaxte eilandjes in Zuid-Thailand?

Groeten en nog vele plezier daar, Toon
Toon schreef:Hoi Bert,

Ik vertrek 15 januari voor 2 weekjes met mijn vriendin naar THailand (zonder fiets :( )
Heb jij toevallig nog een suggestie voor relaxte eilandjes in Zuid-Thailand?

Groeten en nog vele plezier daar, Toon
Alle eilanden, behalve Phuket, Ko Samui en Ko Pi Pi
Thailand zonder fiets??????? Ik kan het me niet voorstellen. Volgens mij mis je ontzettend veel. Al die kleine weggetjes, het contact met de mensen die aan het werk zijn op de rijstvelden of je aanspreken in de dorpen.

Succes,

Bert
Hoi Bert,

Alvast welkom in Kanchanaburi, de Singha biertjes zullen koud staan in de Rainy Bar. Je zingt toch wel even Karaoke met tante Lake mee?
Nog veel fietsplezier toegewenst in het mooie Thailand.

groeten Bauke
Hi Bert,

Bedankt we zullen de 3 genoemde vermijden.
Heb al eens door Thailand gefietst, dus ik weet wat je ervaart.
Zonder de fiets verheug ik me met name op het lekkere eten en heerlijk warme zee!

Bauke, tot over 6 weekjes :D
Ha die Bauke ik zit nog maar 70 km van Bangkok in Ban Bueng. Moet even wennen aan wat meer verkeer op de weg na alle verkeersarme wegen.
Ik denk dat mijn intocht in Kanchanaburi op 10 december zal zijn. Zorg jij dat het ontvangstcomite klaar staat?
Hoi Bert,

Dat gaat helemaal goedkomen. Geen Hollandse fanfare, maar Thaise karaoke-dames zijn zo voor je geregeld. Leuk guesthouse aan de River Kwai is ook geen enkel probleem. Moet ik nog iets voor je reserveren???
Groeten Bauke
Dit bericht komt van een speciale plaats: het Internetcafe van onze Friese Wereldfietser Bauke Hoogland die neergetreken is in Kanchananburi.
Het is al weer acht jaar geleden dat ik hier was. Kanchanaburi is totaal veranderd. Toen slechts een paar houten guesthouses aan de rivier. Nu een straat met rijen bars ets. Veel mensen komen alleen maar voor de brug, maar deze streek heeft zoveel te bieden: diverse nationale parken met unieke watervallen en veel kleine weggetjes om ideaal te fietsen.

Groetjes,

Bert
Bert is al weer vertrokken richting Phetchaburi, het was erg leuk een WF'er in mijn eigen internetshop en bar te ontmoeten. Als er een schaap over de dam volgen er meer, dus kom maar langs. O ja Toon en vriendin worden in januari natuurlijk met open armen door mij en de Thaise crew ontvangen....