Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsstandaard voor de lowrider - Forum Wereldfietser

fietsstandaard voor de lowrider

Hoi,

Hebben jullie ook dat probleem? ...
... je moet stoppen, je fiets op de fietsstandaard zetten en je fiets valt om :x omdat het voorwiel plotseling een kwartslag draai maakt.
Nu zag ik dat Koga een "kickstand" op hun lowriders heeft gemonteerd. :idea: Ik ben op Tubus site gaan zoeken (Koga levert Tubus dragers) in de veronderstelling dat ik daar zo een standaard zou kunnen vinden. Helaas :cry: ... volgens mij is de lowrider-standaard niet van Tubus.

Weet iemand waar ik zo 'n ding kan kopen? :idea:

Natuurlijk kan ik als laatste optie zelf zo een standaard in elkaar "fietsen" :D maar dat is dan wel de laatste optie

Graag zou ik willen weten hoe jullie ervaringen zijn met lowrider-standaards?

Groetjes en veel plezier bij het voorbereiden van de nieuwe fietstochten 8)

Mladen

Ik heb een 'standaard´ Giant drager voorop en daar zo'n koga standaard opgezet. De bevestiging is toch echt knutselen. Ik ben nog geen losse plaatjes tegengekomen die je erop kunt zetten. Ik heb zelf wat klemmen gebruik die bij ik dacht spatborden van Batavus horen. Anders geformuleerd, ik ben bij mijn fietsenwinkel langsgegaan en heb zelf in de lades van de werkplaats gezocht naar iets waarvan ik het idee had dat ik het ermee kon vastmaken.

Het probleem van omvallende fietsen is er zalig mee op te lossen. Maar er zijn genoeg fietsers die besluiten helemaal geen standaard te monteren. Die zetten hun fiets ergens tegenaan of leggen em neer. Persoonlijk verkies ik de mogelijkheid mijn fiets overal waar de ondergrond het ook maar een klein beetje toelaat, mijn fiets neer te kunnen zetten.

Met een Esge standaard met achterbrug bevestiging, blijft mijn fiets staan ook als het stuur omklapt. :D

Groeten,

Marco

Da's zo'n soort van achtervork standaard in een driehoek bevestiging? Daar blijft ie bij mij niet op staan.

Jarno schreef:Ik heb een 'standaard´ Giant drager voorop en daar zo'n koga standaard opgezet. De bevestiging is toch echt knutselen. Ik ben nog geen losse plaatjes tegengekomen die je erop kunt zetten. Ik heb zelf wat klemmen gebruik die bij ik dacht spatborden van Batavus horen. Anders geformuleerd, ik ben bij mijn fietsenwinkel langsgegaan en heb zelf in de lades van de werkplaats gezocht naar iets waarvan ik het idee had dat ik het ermee kon vastmaken.
Zoiets heb ik ook Jarno. Ik heb een koga standaard vastgezet met een zelfgemaakte, stalen klem, die ik met bouten en voor de stevigheid met locktite tweecomponentenlijm heb vastgezet.

Hans Maljaars

Wat wel eens wil helpen, is je standaard op een goede lengte af te zagen en uiteraard een goed rubber voetje erop. Of draai je stuur andersom, dan staat de fiets stabieler. Een spanbandje om je remgreep (voorwiel) wil ook wel helpen. Dus parkeer je je fiets, dan trek je het spanbandje aan en is het voorwiel geblokkeerd.

Koga dragers met standaard zijn bij goede fietsenwinkels ook wel nieuw en tweedehands te koop.

Jongens,

Bedankt voor jullie reacties. :D
Het is mij vandaag gelukt om 2 Koga Lowrider- standaards los te bestellen. Het enige wat ik hoef de doen is twee passende bevestigingsplaatjes op de bestaande lowriders te lassen en dan zou de klus geklaard moeten zijn.
Ik zal tzt een fotootje op de forum zetten met het eind resultaat.

Groetjes en veel fietsplezier 8)

Mladen

Nee, ik heb dat probleem niet 8)
Ik heb een Esge met bevestiging ter hoogte van de bracket en kennelijk heeft meneer Snel het zo keurig afgesteld dat de fiets, ook met volle bepakking, staat als een huis :D (het verdient soms wel aanbeveling om het voorwiel naar rechts om te klappen voor meer stabiliteit)
En nu een waarschuwing voor Mladen: vergeet niet dat je die voorstandaard hebt..... :wink: Ik heb het afgelopen zomer weer met eigen ogen mogen aanschouwen: van start gaan met de lowriderstandaard nog uit, handig verstopt onder de linkervoortas. Na enkele seconden lag niet alleen de Koga maar ook de berijder op de klinkers :cry:
Gelukkig zonder ernstige gevolgen voor de berijder, maar de standaard en de linker lowrider hadden een iets afwijkend model na dit voorval........

Ik moet voor mijn nieuwe fiets nog een standaard aanschaffen. Aangezien ik zo iemand ben die de tweede standaard onder de lowrider vergeet in te klappen, valt die optie af. Ik begrijp dat Dick mij een bracket-standaard zou adviseren. Wat denken anderen daarvan?

Gerd

bracket-standaard rules!!
veel stabieler....