Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koepeltent Mount Hale van Active Leisure - Forum Wereldfietser

Koepeltent Mount Hale van Active Leisure

Hallo allemaal,

Altijd aktueel, de tentenvraag...

Wie kent de Mount Hale van Active Leisure?

( link http://www.kampeermarkt.com/active-leis ... -hale.html)

Dit lijkt me een van de weinige 'twee bogen' tenten die een grote slaaptent heeft, zodat je niet met je voeten tegen het buitendoek ligt, en hij schijnt ook een vrij grote 'ingangsruimte' te hebben. (Ik knap vaak af op de schuine achterkantjes van dit soort tenten..)

Mijn vraag is, Wie kan me iets meer over dit model vertellen? Waterdichtheid enz enz, de gewonen standaarddingen, en misschien weet iemand waar een paar fotos te bekijken zijn van dit model, ik heb weinig gevonden op het net.

Bij voorbaat dank!

Groeten , Peter
Bij onze zuiderburen heeft ene Davy er ervaring mee.
Hij heeft zijn ervaringen ermee ook bij ons bekend gemaakt.

Waterdichtheid van het grondzeil kan ik nergens terugvinden. Naast de getalletjes voor waterdichtheid speelt ook de duurzaamheid van de coating mee voor de kwaliteit: hoe lang behoudt die coating een hoge waarde...?

Een buitentent met 3000mm waterkolom is in dat prijssegment heel normaal. Bij kleinere tenten komt zelfs 1500mm voor.... :roll:

Reken in deze prijsrange op een gemiddelde gebruiksduur van zo'n 200 gebruiksdagen vooraleer de tent lek kan zijn.
Uiteraard worden dat er minder door veel blootstelling aan UV-straling, zuren, etc. Zo heb ik eens een ontevreden klant in de winkel gehad die een TNF VE-25 slechts een half jaar heeft kunnen gebruiken (ca. 180 gebruiksdagen). Maar dan wel in de volle zon van Namibië op de koeien- of geitenkeutels.... Over UV en zuren gesproken. Dat viel uiteraard buiten de garantie.
Bedankt, ik zal even zoeken op die site.