Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldse fietsfilmpjes! - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Wereldse fietsfilmpjes!

513 berichten
Hallo allemaal (en Blanche in het bijzonder),

Sonya heeft er nog maar eens een filmpje tegenaan gegooid, dit keer uit Colombia, het mooiste (fiets)land ter wereld! Te zien op Vimeo dus.

En we hebben een nieuwe update op de site gezet en onze 9e nieuwsbrief staat erop. Druk, druk, druk. En morgen ff een bergje overfietsen (3500 meter). Is het leven niet verrukkuluk ??

Groetjes uit Ibague,
Son en Ali :D
Hallo Sonya en Aaldrik,

Ik dacht de laatste tijd al, hoe zou het met ze zijn. Lang niets meer gehoord.
Prompt komt de nieuwsbrief in mijn mailbox en dan ook nog een filmpje. Thanxs!
Ik ga gauw kijken! Nog gefeliciteerd met de drie jaren!!!

Doe de columbianen de groeten van me :wink:

Blanche
Hoi,

Ik heb tijdens mijn fietsreis wat filmpjes gemaakt met mijn fototoestel. Dus geen HD of zo, maar het geeft een aanrige indruk over hoe het is om te fietsen in Finland.

Kan iemand me een *simpel* programma aanraden, het liefst public domain (gratis gebruik) om er op een *simpele* wijze een filmpje van te maken dat ik hier kan laten zien/uploaden.

Alvast bedankt!
Hans,

Dat is een beetje afhankelijk of je bijv. Windows, Mac OS X of Ubuntu gebruikt... :wink:
Robertjan schreef:Hans,

Dat is een beetje afhankelijk of je bijv. Windows, Mac OS X of Ubuntu gebruikt... :wink:
Sorry, had ik natuurlijk even moeten melden.
Ik gebruik Windows XP professional.
HansvanderVeeke schreef:Hoi,

Ik heb tijdens mijn fietsreis wat filmpjes gemaakt met mijn fototoestel. Dus geen HD of zo, maar het geeft een aanrige indruk over hoe het is om te fietsen in Finland.

Kan iemand me een *simpel* programma aanraden, het liefst public domain (gratis gebruik) om er op een *simpele* wijze een filmpje van te maken dat ik hier kan laten zien/uploaden.

Alvast bedankt!
Hoi Hans,

Volgens mij heeft iedere windows gebruiker windows-moviemaker op zijn pc zitten. Kijk eens onder je programma's.
Hiermee kan je een filmpje maken van foto's cq filmmateriaal. Daarna je aanmelden bij Vimeo en de wereldfietsgroep (zie link onderaan mijn bericht) en je filmpje plaatsen op het web. Zodra je aangemeld bent bij Vimeo en de wereldfietsgroep kan je op de pagina waar je video staat rechts kiezen voor add en vervolgens de wereldfietsgroep.

We wachten in spanning af. Hoop je snel te zien op http://www.vimeo.com/groups/wereldfietser

@ Robertjan....' Ubuntu??' :shock:

Blanche
Voor Ubuntu heb je ook verschillende mogelijkheden, Blanche. En aangezien het dan wat meer richting Linux gaat, zal de software ook wat vrijer en meer gratis zijn. Windows Movie Maker heb je namelijk goud geld voor betaald bij aanschaf van een nieuwe pc, in vergelijking met bijv. iMovie.
Ik las iets van public domain in de vraag van Hans, dus vrijere software. Geen Windows Movie Maker dus... :wink: :lol:
Dag allemaal,

Mijn nieuwste video is klaar. Het is een saai film maar misschien dat iemand er wat aan heeft.

click hier

Maar de opvolgers van deze film moeten leuker zijn, mijn fiets is klaar ik ben klaar, nog maar 5 nachtjes niet slapen en is het weer zo ver, 11 weken op de fiets :lol:

Groetjes

Shane
Shane schreef:Mijn nieuwste video is klaar. Het is een saai film maar misschien dat iemand er wat aan heeft.

click hier

Groetjes Shane
Thanxs Shane!
Je ' saaie filmpje' is nog niet klaar met uploaden Shane. Dus we moeten nog ff geduld hebben. Goede reis en maak maar mooie filmpjes in dei 11 weken 8)
Blanche schreef:
Shane schreef:Mijn nieuwste video is klaar. Het is een saai film maar misschien dat iemand er wat aan heeft.

click hier

Groetjes Shane
Thanxs Shane!
Je ' saaie filmpje' is nog niet klaar met uploaden Shane. Dus we moeten nog ff geduld hebben. Goede reis en maak maar mooie filmpjes in dei 11 weken 8)
Ik zie dat op youtube staat iemand met een nog saaier film over hetzelfde stof :wink: boring

Primavera en Andalusia


Primavera /spaans voor lente, door weelderig groen Andalusie. We zagen ongelofelijk veel bloemen en waren verbaasd over de rust. Klimmen over de Sierra de Nevada, de Sierra de Segura en de Sierra de Carzorla. Prachtig! We sliepen een paar keer in hotelletjes maar vooral in de tent, op campings en in het wild.

Het is een zware HD film dus even op de pauze-knop drukken en wachten tot de film helemaal gedownload is anders krijg je een schokkerig beeld. Mocht je videokaart van je pc het toch niet aankunnen, schakel dan HD off in.


Klik op het plaatje en veel kijkplezier!


Afbeelding
Mooi filmpje Blanche, leuk gedaan!
Geweldig die beelden van die rupsen en die oude mannetjes.

En het geeft een mooie indruk van de streek. Ik wil er zo wel heen om te fietsen :)
Mooi, mooi, mooi!
Mooi verslag Blanche
Blanche, ik heb zitten genieten van die beelden. Prachtige tocht over zo te zien rustige wegen en stille dorpjes en al die bloemen, heerlijk.
Mag ik weten hoe je route was?

Groet, Ronald
Bedankt allemaal voor de complimenten!

@ Ronald tuurlijk mag je de route.
Daarbij moet ik even vermelden dat ik echt heel goede tips heb gekregen gehad van Bert en Raoul uit dit forum om deze pareltjes te vinden. Raoul heeft zelfs een website met routes http://fietseninspanje.nl/ Die van ons staat er niet op omdat het een zalf- verzonnen route is. Je vindt onze route nu als link bij het filmpje.

Als je wilt en een kaart meeneemt, wijs ik je dit weekend ook wel waar we op de camping hebben gezeten, wild hebben gekampeerd en de drie hotelletjes onderweg.


Klik op het plaatje voor de film (en de route)


Afbeelding
Bosnië en Herzegovina

We zijn alweer een tijdje terug van onze warme, prachtige, indrukwekkende Balkantocht. Vooral Bosnië - Herzegovina heeft veel indruk gemaakt en hier is dan ook het filmpje.

Ook dit filmpje is in HD. Laat het filmpje even op pauze staan zodat je computer even kan bufferen. Als de PC te langzaam is, klik dan in het filmpje op HD-off.

Klik op het plaatje voor de film!

Afbeelding

ps. Dank blanche, ik vond je post er wel mooi uitzien dus even wat copy paste! :D
Jeetje Gudrun en Jan Willem erg goed! Leuk gefilmd, de dialogen, de geschiedenis, de standpunten. Bedankt voor de inspiratie!!!!!
Jammer dat jullie niet op het nazomer-weekend waren.
De muziek komt me wel heel erg bekend voor :wink:

Leuk dat er steeds meer internationale leden toetreden bij de Vimeo-groep en we elkaar zo aansteken met elkaars enthousiasme!
Dag allemaal,

Mijn eerste film in het serie "Shane cycles America" is klaar (wel een trailer dus niet zo spannend), de komende weken zullen er meer flimpjes komen van mijn grote avontuur in de VS.

The Trailer