Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsavontuur Tanzania - Forum Wereldfietser

Fietsavontuur Tanzania

Mijn broer en ik zijn al jaren van plan op mountainbikesafari in Tanzania te gaan met aansluitend de beklimming van de Kilimanjaro te voet. Vorig jaar hebben we al plannen voorgelegd aan verschillende reisorganisaties, maar het bleek allemaal erg prijzig te zijn, vooral als je geen grotere groep vormt. Daarom, en vooral ook voor de gezelligheid, roep ik geïnteresseerden op om mee te doen aan zulk een fantastisch avontuur en met ons te brainstormen over de mogelijkheden. Misschien kunnen we via een goedkope chartervlucht naar Mombasa in Kenia in Tanzania terechtkomen, alwaar we vanuit Arusha de expeditie kunnen aanvatten. Al met al hopen we met de kosten onder de 2500 euro p.p. te kunnen blijven.
Ben benieuwd naar reacties en tips.

Maarten
Hey gebroeders wat een geweldig idee! Ik heb vorig jaar hetzelfde plan zo ongeveer gehad maar daar is toen niks van gekomen. Zelf regel ik liefst altijd alles zelf, zonder organisatie, maar blijkbaar moet je zowiezo een gids hebben om die berg te beklimmen. Fiets kopen/huren daar is niet makkelijk maar meenemen per vliegtuig kan altijd. Als je niet je nieuwste meeneemt dan kun je die daar gelijk achterlaten en aan een arm jongetje geven ofzo.

Klinkt super wat jullie gaan doen maar 's winters kan ik helaas zowiezo niet. Zelf reis ik meestal oktober/november dan is het in nederland toch apezak en heb ik vaak geen werk. Mochten jullie in die periode gaan dan ga ik zeker mee! Pak je gelijk de grote gnoe oversteek trek mee!! Volgende week weg bijvoorbeeld kan ook :-)
Hallo Murph,
Ik had je reactie reeds gezien op het wereld reis forum. Sorry voor mijn late antwoord.
De beste periodes om de Kilimanjaro zonder al te veel bewolking te beklimmen liggen Tussen januari en maart en tussen juni en oktober. Wij vertrekken Waarschijnlijk in februari en misschien pas in juni.Ik weet niet of dat in jouw planning past. Je mag inderdaad alleen met begeleiding van gids en dragers naar de top en men moet ook entreegeld betalen. De beklimming van de Kilimanjaro is dus niet mogelijk onder de 500 euro. Om allerlei gevaren en risico's te beperken gaan wij ook uit van een fietstocht met volgwagen(s). Er zijn plaatselijke touroperators waar je mountainbikes kunt huren, want je fiets vanuit Mombasa meeslepen en verder in de reis voor een aantal dagen stallen kan ingewikkeld worden. Ik zou het liefst ook volgende week gaan, maar dat is vanwege mijn werk onmogelijk en het weer in Tanzania is dan ook niet al te best.

Groet,
Maarten
Ik snap het. Februari gaat voor mij niet nee. Juni heel misschien maar ik denk dat september/oktober voor mij beter uitkomt. Zelf ga ik liefst ook zonder volgwagens ofzo. Maarja die fiets stallen... zou dat echt niet kunnen? Er moet daar toch wel ergens in de buurt een dorpje ofzo zijn met een soort van hostel ofzo? Of bij mensen thuis kan ook. Zou je niet die hele berg op kunnen fietsen? Steil is ie niet...

En vanuit Kenia erheen fietsen lijkt mij juist echt een superavontuu!

Maargoed ik ga heel erg zeer waarschijnlijk (en hopelijk ook) volgende week een paar weken fietsen in Egypte om alvast de smaak van het zand te pakken te krijgen :-)

Ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen want veel info hierover is er nog niet echt...