Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen - Deel 1 - Gewijzigde datum! - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen - Deel 1 - Gewijzigde datum!

Belofte maakt schuld en in dit geval kan hij op een plezierige manier ingelost worden. Dus hierbij het eerste Rondje Groningen. Ik hoop dat een andere Groninger hierna het stokje overneemt en een vervolg organiseert.

Wanneer: Zondag 8 november
Vertrek: Station Groningen, bij het peerd van Ome Loeks om 10.00
Afstand: 56 km,
Snelheid: zo'n 20 km/h

De geplande route (ik houd me het recht voor het hier en daar nog aan te passen) kun je zien op deze plek

Halverwege komen we door Baflo, de geboorteplaats van Rudolf Agricola. Hier bied ik 'de renners' een bakje koffie of thee aan.

Als de weersvoorspelling tenenkrommend slecht is kunnen we besluiten het uit te stellen.

Afbeelding

Wie gaat er mee?
Dit is toch het weekend van de huttentocht? Ik doe daar aan mee, dus kan dan helaas niet naar Baflo en omstreken komen.
Wim
Count me in!
Mits redelijk weer uiteraard, maar dat staat al in het bericht.
Wim schreef:Dit is toch het weekend van de huttentocht? Ik doe daar aan mee, dus kan dan helaas niet naar Baflo en omstreken komen.
Wim
Je hebt gelijk, Wim. Daar heb ik niet naar gekeken. Als hierdoor meer mensen niet mee kunnen maar wel zouden willen, dan kan ik het een week (of twee) opschuiven.

Ik wacht even af.
Ik kan vanwege verjaardag eega op 1 november helaas niet mee.
groet, J
Met de gebruikelijke caveats, ik doe ook mee.
Ik zit ook in de hut in de buurt van Arnhem. Kan dat weekend dus zeker niet.
Ben benieuwd naar optie 2 :-)

Ellen
Om niet de competitie aan te gaan met de huttentocht heb ik het eerste rondje Groningen één week opgeschoven.

De datum wordt nu 8 november.

De overige condities blijven hetzelfde.

Heb je zin om mee te gaan, geef het dan even aan. Het lijkt me leuk om de mensen van het forum ook eens in levende lijve te ontmoeten.
Ik kom, in principe. Het is nog ver weg. Wordt het een asfalt tocht waar ik de racefiets eens voor van stal kan halen, of gaan we ook over onverharde weggetjes?
Het staat in mijn agenda genoteerd. IJs en weder dienende ben ik er.

Ellen
Ik meld me bij Zondag 8 november bij het peerd van Ome Loeks om 10.00 uur.

groet, J
Wim schreef:Ik kom, in principe. Het is nog ver weg. Wordt het een asfalt
tocht waar ik de racefiets eens voor van stal kan halen, of gaan we ook over onverharde weggetjes?
Wim,

De route loopt over asfalt, maar ik was niet van plan te gaan racen :wink:
Ik evenmin.
Wim
J de Groote schreef:Ik meld me bij Zondag 8 november bij het peerd van Ome Loeks om 10.00 uur.

groet, J
t Peerd van Ome Loeks is dood, Loeks is dood, Loeks is dood,
t Peerd van Ome Loeks is dood, hartstikke dood.
Guster nog goud gezond, sluig er mit steert in t rond
t Peerd van Ome Loeks is dood, hartstikke dood.
t Peerd van Ome Loeks is dood, Loeks is dood, Loeks is dood,
t Peerd van Ome Loeks is dood, hartstikke dood.
Haar ik hom moar vreten geven, din was er wel in leven bleven.
t Peerd van Ome Loeks is dood, hartstikke dood
.
Goed plan. Ik fiets en doe graag mee. De weersomstandigheden doen er voor mij niet veel toe.
René de Lange (Eelde)
Hans, Ik overweeg ook, mits een overvolle agenda dit toelaat, dit in mijn cartografische gegevens ontbrekende deel van dit mooie fietsland toe te voegen aan mijn ervaringen. Gaat een deel van de route langs het Reit/Hoendiep? Schijnt een mooie route te zijn?

Wat is de gebruikelijke kleding tijdens dit soort tochten? Is een spijkerbroek met gewone jas acceptabel? Een Koga of Giant heb ik helaas ook (nog) niet, maar Gazelle Furore kan toch ook wel? ;-)
Dag Hans,
jammer, ik kan niet meefietsen, had het graag gedaan! Juist die dag heb ik een concert in Winsum (wel in de buurt dus!)
Volgende keer beter hoop ik.
veel plezier met het Gronings rondje en hartelijke groet,
emmy
Dries, het lijkt me verstandig iets te dragen wat je zelf prettig vindt, en dat past bij de weersomstandigheden. Het zal wel geen korte broeken weer meer zijn. Zelf heb ik een hekel aan fietsen in spijkerbroeken, maar je mag het helemaal zelf weten.
Wim
DriesBa schreef: Gaat een deel van de route langs het Reit/Hoendiep? Schijnt een mooie route te zijn?
Dries,

De route gaat een stukje langs het Reitdiep en we gaan over het Hoendiep :)
In de eerste post staat een link naar de route. Als je daarop klikt, dan zie je een kaartje van Google Maps met daarin de route.

Kwa kleding zou ik zeggen: Doe aan wat je lekker zit. Ik draag meestal een fietsonderbroek met daarover een driekwart broek. Een zweethemd, T-shirt en trui, afhankelijk van de temperatuur.

Ik heb (nog) geen prijzen voor de best- en slechtst geklede fietser :wink:
Op dit moment hebben we de volgend participanten:

Wim
Ellen (Elske)
J de Groote
René de Lange
Dries (Ba)
Marten
Ikzelf
Mevrouw Ikzelf

Ben ik iemand vergeten?