Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reizen zonder geld.... - Forum Wereldfietser

Reizen zonder geld....

Iemand ervaring met reizen zonder geld?
Ik zit er sterk aan te denken om de fiets te pakken en gewoon te vertrekken. Net zo iets als deze meneer:

http://feel-the-earth.com/english.html

Iemand tips, advies, opmerkingen voor me?
Zorg voor een site die wél goed werkt... :wink:

Verder kun je veel, zolang je maar geduld hebt en het echt wilt. :D
Wat is je definitie van reizen zonder geld?
Ga je werken of laat je je door anderen (armer dan jij) onderhouden? Dat laatste zou dus echt geen optie zijn voor me. Wat doe je als je onverwacht terug moet uit Verweggistan, heb je geld voor een ticket? En o ja, vergeet je ziektekosten niet!

Goede reis!
epakta schreef:Iemand tips, advies, opmerkingen voor me?
Niet doen?

Als je een beetje pech hebt kan je volgens mij gigantisch in de problemen komen. Er zijn niet voor niks juist veel vluchtelingen die daar weg willen en hier naar toe willen komen.
epakta schreef:Iemand ervaring met reizen zonder geld?
Ik zit er sterk aan te denken om de fiets te pakken en gewoon te vertrekken. Net zo iets als deze meneer:

http://feel-the-earth.com/english.html

Iemand tips, advies, opmerkingen voor me?
Afbeelding
http://www.buckpeterson.com/original.html#
Ik heb die gast een tijd geleden (half jaar of zoiets) gezien in Brussel. Die stond daar in de Nieuwstraat met zijn fiets goocheltrucs te doen maar hij was daar echt wel heel erg goed in! Hij maakte mijn dag echt goed toen en heb hem ook wat gegeven. Dus in dit geval, hij heeft echt wel een bijzonder talent dat hij op die manier goed kan gebruiken...
Met de fiets nog nooit gedaan, te voet/liftend wel al.
Ik had toen wel geld (op bankrekening en kaart had ik mee). Je weet nooit waar je terechtkomt en of je aan job gaat geraken daar.
Eten wou ik elke dag kunnen doen en slapen was in tent of bij bevolking (waar ik soms enkele dagen op akker hielp)

Heel fijne manier van reizen, maar ik zou niet vertrekken zonder geld om terug te geraken bij ongeval (door jou of van familie/vrienden thuis) of zo.

Mireille
Veel kan met veel wilskracht uiteraard,

Maar een reisverzekering kost al, en reparaties enz. En inderdaad, een backup vanuit 'huis' in geval van ongeluk of overlijden familie of zo.

Visas zijn ook niet altijd gratis, dus ik denk dat een beetje cash nodig is om bepaalde grenzen te passeren. Als je gewoon wilt werken is het anders natuurlijk, hier en daar zijn vrijwel baantjes te vinden.
Ligt er ook aan welke landen je aan zit te denken.
Kun je niet niets meer schrijven?
Ach, volgens mij reist er niemand zonder geld. De bewuste fietser mijn zijn kapotte website kiest ervoor om tijdens zijn reis geld te verdienen en sommigen doen het daarvoor. Hoe dan ook: geld heb je nodig.
Alleen het is niet zo dat je geen reis kunt maken omdat je geen geld hebt. Daarvoor heb ik teveel voorbeelden gezien van mensen met een belachelijk klein vermogen, een hele grote droom, een sterke wil en lachend van blijdschap ergens in de regen op weer een godvergeten oord staan terwijl we moppen tappend de afdaling inzette. Geld is voor de Nederlanders altijd bij elkaar te sprokkelen. Kwestie van niet uitgeven wat je niet hebt.
Reizen zonder geld is stoere maar kan ook stom zijn,

Ik ben af en toe dit sort mensen tegen gekomen tijdens reizen en over het algemeen missen ze heel veel omdat ze de geld niet hebben om even een park in te gaan, of een bus ergens pakken of zo.

Ik vind het erg handig om wat geld achter de had te hebben als er iets mis gaat, en het is ook lekker om jezelf te kunnen verwennen met een nachtje in een hotel af en toe, of lekker uit eten.

Mijn voorkeur gaat naar x aantal manden/jaren werken om x aantal weken/ manden de geld hebben om leuke dingen te kunnen doe tijdens reizen. Maar met ballen en een grote mond kan je veel bereiken :lol:

Veel plezier met jouw droom realiseren :wink: