Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring riemaandrijving - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring riemaandrijving

Hi,

Vol verwachting heb ik een al weer een tijdje terug m'n nieuwe S.....s met riemaandrijving opgehaald.... heb hem toen ook even op het forum laten zien.
Daarna niet echt tijd gehad om hem "uit te testen", en daarom met echt weinig km's op de teller begin augustus direct met de fiets en volle bepakking op stap gegaan.
Ruim 1800 km verder met alleen berg-op en berg-af ( ook Mt. Ventoux) heeft de riem aandrijving tot zover probleemloos al m'n verwachtingen waar gemaakt.
Binnenkort eerst maar eens de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren.

Ben er alleen nog niet achter of de aandrijving nu zwaarder of lichter loopt dan de kettingaandrijving.... dit is ook m'n eerste ervaring met een Rohloffnaaf en een fiets met 26" echt dikke Schwalbe Marathon Extreme 2.0 banden.... dus ik heb geen vergelijkingservaringen.
't Fietst natuurlijk wel iets zwaarder dan m'n vorige 28" Koga Randonneur maar echt belangrijk voor een fietsvakantie vind ik dat niet.
In ieder geval een probleemloze tocht gehad met onderweg best veel verwonderde reacties van andere fietsliefhebbers.
NB. Ik word niet gesponsord door S...... :lol:

Gerard
Nou ik heb er ook een besteld alu 26 inch en belt drive het zal mij benieuwen Santos zwart en Son dynamo. Dus de fiets bevalt jou wel goed. Hiervoor heb ik ook een Koga randonneur 28 in gehad ,dus ik ben wel benieuwd dat deze lichter of zwaarder fietst.De vertanding heb ik wel 20-46.
Grt Erick :P