Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post de favoriete gadget van je uitrusting - Forum Wereldfietser

Post de favoriete gadget van je uitrusting

Post eens een gadget (een handig dingetje) van je kampeeruitrusting waar je erg gesteld op bent geraakt.

Voor mij:

Vaude zonnehoed (Heerlijk ding; is nog nooit afgewaaid :D ):

Afbeelding


LED lantaarntje op knoopcel batterijen.

Afbeelding
Daar hebben P. en ik onderweg wel eens wat over geschreven.

Mijn favoriet blijft het Ortlieb-teiltje. Ik denk dat de GPS inmiddels ook op de shortlist zou staan.
Zakmes, om onderweg mijn broodje te smeren.
Micro Photon Light, zit altijd aan mijn sleutelbos en gebruik ik eigenlijk nog het meest. Ook buiten de vakantie.
Uncle Bill’s Sliver Gripper. Dit is een pincet dat eveneens aan mijn sleutelbos zit. Als je een pincet nodig hebt is deze nu altijd paraat. Even zoeken op deze site voor een plaatje.
Fisher spacepen. Handig om boodschappenlijstjes in de winkel af te vinken weegt weinig en schrijft zelfs onder water, op een plastic tas etc. etc.
Tsja ik ga toch echt voor de Spork. Een afgrijselijk ding maar wel erg handig. Vaak boven in de tas of in de zak van mijn shirt. Op de stoep van de winkel een bakje yoghurt of ff een boterham smeren .... Spork.

Afbeelding

Voor plek 2 moet ik dobbelen tussen Exped, Etapower en Garmin Etrex

Wouter
M'n laatste gadget is de flycamone, geen onderdeel van mijn kampeeruitrusting maar wel een leuk speeltje ;-)

Afbeelding

Een miniatuur camera die je makkelijk ergens aan de fiets hangt of op je helm om handsfree te filmen. Erg zwak punt is de lipo batterij, heb er al 3 versleten. :-( Zie http://www.youtube.com/watch?v=F9hJUEyRe48 voor een test filmpje.
Wat betaal je voor zo'n cameraatje?

Gijs
Ik heb 'm hier gekocht voor 60 euro. Misschien op ebay goedkoper.
Oh dat valt niet tegen.
Die opnames vanaf de derailleur vond ik niet zo, je ziet dan de wereld zo'n beetje zoals een hond hem ziet stel ik me voor. Een helm draag ik nooit, maar past hij om je stuur bijvoorbeeld?
Ja dat past, zie bijv de foto op
http://picasaweb.google.nl/wizardofoh.n ... 1521847858
(wel even inzoomen). Ik heb een strookje klittenband op de camera geplakt en met klittenband hang je 'm overal aan vast. Het moet wel trillingsvrij zijn, glad asfalt gaat prima maar offroad opnames mislukken vaak. Verder heeft de camera geen display dus je moet de hoek van de lens (die is instelbaar) een beetje gokken. Soms filmde ik dus alleen asfalt of lucht :evil: De filmpjes kon ik onderweg wel bekijken op mijn mobiel middels de microsd kaart.
Ten eerste de Markill adapter

Afbeelding

en deze:

Afbeelding
Een kompas:

Afbeelding
Vooral in steden erg handig wanneer je de weg kwijtraakt. Geen 'tomtom' maar een 'komkom'.

Sinds deze zomer:
Zaklampje met zonnecel (8 euro bij Bever):
Afbeelding
Hang je 's avonds in je tent zodat je nog wat kunt lezen.

Onmisbaar, voor in de nachttrein of rumoerige camping:
Afbeelding
Zowel in Berlijn in april als in Glasgow in mei konden we de weg niet goed vinden. Wat een geluk dat er Google Maps op de HTC zit. Even inzoomen en rijden maar!

[img]
http://www.x06.xanga.com/e9df15f3d0d332 ... 489375.jpg[/img]
rowernik schreef:Een kompas:

Afbeelding
Vooral in steden erg handig wanneer je de weg kwijtraakt. Geen 'tomtom' maar een 'komkom'.
Ja, daarom wil ik ook zo'n ding hebben. Nu had ik gisteren zo'n bel op mijn stuur gemonteerd. Maar hij begon te fluiten in de wind. Dus heb ik hem er weer snel van af gedaan. :(

Misschien als ik hem recht op het stuur monteer dat hij niet fluit. :roll:
Blijkt altijd weer erg effectief:
Afbeelding
Mijn vriendin stelt voor dat ik haar voordraag als mijn favoriete gadget.
Ze is niet noodzakelijk voor een fietsvakantie maar maakt de vakantie wel veel leuker stelt ze. :lol:

Ze heeft gelijk. :D
wauw.....ze moet mijn gedachten hebben gelezen.....al moet ik eerlijk zeggen dat mijn favoriete gadget om iemand anders gaat :lol:
Marco Meijerink schreef:.....al moet ik eerlijk zeggen dat mijn favoriete gadget om iemand anders gaat :lol:
Dat vindt ze fijn. (En ik ook.) :lol:
:lol: :lol:
Als het om een favoriete gadget gaat.......Ik loop ook altijd te roepen tegen iedereen die het horen wil dat een Douwe toch wel erg fijn is. Vooral als hij er niet bij is en ik hem mis zoals afgelopen weekend.
Nou, met mijn favoriete gadget (de smart phone dus met google maps) kan ik zonder vertraging de bergen op fietsen en mijn andere 'gadget' thuis bellen wanneer ik wil.
willem.megens schreef: en mijn andere 'gadget' thuis bellen wanneer ik wil.
:lol: :lol: Die gadgets toch :wink: