Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstas rugzak combi - Forum Wereldfietser

Fietstas rugzak combi

Heeft er iemand ervaring met de Vaude fietstas-rugzak combi (of een andere fietstas rugzak combi)? Voor woonwerk lijkt het mij wel handig, daar ik altijd op de fiets ga, maar soms ook de trein naar een andere vestiging moet nemen. Gewone rugzak levert een zweetrug op op de fiets en een fietstas is voor in de trein weer minder praktisch.
Wij hebben een Ortlieb rugpand voor hun fietstassen. Met de lowrider tassen heb je dan een lekkere rugzak, met de achtertassen draagt het wat minder. In jouw geval zou ik het lastig vinden om het rugpand steeds te moeten monteren en demonteren. Zelf draag ik mijn fietstas van de stalling naar mijn werkkamer als een schoudertas.
Wim
Ik ben opzoek naar hetzelfde. Heb al gekeken naar de Vaude rugzak/fietstas maar dat is een hoop gerits (om de draagbanden weg te werken). De draagbanden zelf vond ik te dun om comfortabel te dragen.

Houd me ook aanbevolen voor een goede oplossing.
Makkelijk in gebruik is inderdaad wel een voorwaarde, al teveel gerits of opzet stukken maken de oplossing er niet aantrekkelijker op.
Mijn vriendin is erg tevreden met haar Ortlieb Velocitytas. Dit is een soort koerierstas, maar iets kleiner. Er passen wel mappen in met A4-papier wat de tas geschikt maakt voor woonwerkgebruik.
Het ding is natuurlijk 100% waterdicht. Na een jaar dagelijks gebruik nog steeds onbeschadigd. Als er een langer stuk gefietst moet worden gaat hij onder de snelbinder. Op vakantie zou hij qua formaat ook goed passen voor dwars achterop.
Leon
Afbeelding
Op de Vittorio website kwam ik deze rugzak/fietstassen van Radical Design tegen.

Lijken me ook als rugzak wel comfortabel. Let wel, Radical Design maakt gebruik van cordura dat genaaid moet worden (zoals altijd bij cordura rugzakken). En die naden kunnen water door laten. Dus altijd een regenhoes meenemen. Dit in tegenstelling tot cordura dat gelijmd wordt. Wat vergelijkbaar is met de Ortlieb Bike Packer tassen. Nadeel: Dit laatste soort cordura is wel minder stevig als het eerst genoemde (Radical Design) cordura.