Additionally, paste this code immediately after the opening tag: surly lht complete in nederland versus belgië - Forum Wereldfietser

surly lht complete in nederland versus belgië

Hallo

Ik zit op hete kolen want weldra vertrek ik voor een ronde van Frankrijk, met haltes rond Lyon, in de Ardeche, Avignon, Hossegor, de Landes en Cherbourg.
Nu heb ik natuurlijk weer tot op het allerlaatste moment gewacht om dit te beslissen, en is mijn vakantiefiets aan vervanging toen, en nu moet het 'snelsnel' gaan.
Een beetje grasduinen leerde mij dat de Surly Long Haul Trucker wel waar voor zijn geld biedt. (ik heb niet zo veel verstand van onderdelen en technische specificaties en zo, ben wel een ietwat 'gevorderd' fietser, weet bvb dat alivio voor mij niet volstaat).
Ik ben in België naar een zaak gestapt die Surly doet. Daar vertelden ze me dat de copplete fietsen, zoals door Surly voorgesteld, niet in Europa geleverd worden. Dit lijkt mij niet te kloppen, blijkbaar zijn ze in Nederland wel te krijgen, aan de prijs van 1050euro.


De verkoper stelt het volgende voor (ik citeer):
'....
De fiets is beschikbaar vanaf 1300€ met Ritchey Comp onderdelen, aksium wielen, Ultegra SL , FSA Gossamer cranks en Cane creek remmen.

Eventueel zijn upgrades mogelijk (parts, wielen, groep).'

Mijn vraag aan iemand die er meer van kent luidt aldus: is deze afmontage zijn meerprijs van 250 euro waard tegenover deze, voorgesteld door surly zelf en te verkrijgen bij 'singlespeed central' (zie http://www.surlybikes.com/lht_comp.html)

Eventueel mag het wel een beetje duurder uitkomen want ik weet dat deze zaak wel goed is voor onderhoud en dergelijke, en aangezien ze ook heel wat dichter bij de deur is dan Amersfoort.

Dank voor uw zeer gewaardeerde mening.
Groetjes Lars
Surly LHT zijn uitstekende fietsen. Hele volksstammen aan de overkant van de oceaan rijden er hun TransAm op. Enige minpunt is de iets te korte afstand van voorwielas-trapas; hierdoor kun je met de punt van je voet (als je erg grote voeten hebt) het voorwiel raken als je op straat om moet keren, maar dit is niet onoverkomelijk.
Mij valt op dat voor de afmontage Mavic Aksium wielen gebruikt worden: deze zijn absoluut niet geschikt om 20kg bagage mee te vervoeren, beter is hier gebruik te maken van 36spaaks handegemaakte wielen met stevige (toer)velgen,; hier kunnen ook brede banden (35-42mm) op gemonteerd worden, dit i.t.t. de Mavic wielset.

Succes!
Gauw een andere fietsenmaker zoeken. Dit is totaal onbruikbare afmontage. Alleen die wielen al.... je komt niet ver, maar ze passen ook niet eens in dit frame (130 mm ipv 135 mm). De originele afmontage is prima (veel beter), en er is over nagedacht.
Wim
Ik weet niet van waar je bent, maar in België heeft La maison du vélo in Brussel ook de Surly LHT. In de winkel stond een frame met eigen afmontage van rond de €1300, dacht ik. Ik weet niet of ze de complete fiets hebben, maar je kunt in elk geval het frame laten monteren volgens je eigen wensen. Ik heb er net een VSF T300 gekocht en de verkopers leken er wel hun vak te kennen en nemen de tijd voor hun klanten.
Wim schreef:Gauw een andere fietsenmaker zoeken. Dit is totaal onbruikbare afmontage. Alleen die wielen al.... je komt niet ver, maar ze passen ook niet eens in dit frame (130 mm ipv 135 mm). De originele afmontage is prima (veel beter), en er is over nagedacht.
Wim
De surly heeft een "Gnot-rite spacing (132.5mm) allows you to run 130mm road hubs and 135mm MTB hubs" Maar inderdaad die wielen zij niet geschikt.

Voor snel ben je beter af met de orginele afmontage, miss. dat Jelle van Singlespeed.nl nog voorstelen heeft.
Nee, de LHT heeft volgens hun website 135 mm spacing, en dat lijkt ook logisch voor zo'n stevige fiets. De 132,5 mm spacing is iets van de Cross Check (slim), terwijl de nog weer snellere Pacer (een audax fiets) 130 mm heeft. Maar bizar toch, die voorgestelde afmontage met raceonderdelen voor een stoere tourfiets?
Wim
Misschien hadden ze met deze afmontage idd een Audax/brevet fietsje voor ogen? Dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen. :?
Jah die wielen, die staan ook op mijn koersfiets, dus ik vond het al vreemd :roll:
Ik heb singlespeed vandaag gemaild, nog geen antwoord. Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is naar amersfoort te rijden en dezelfde dag huiswaarts te keren met MIJN surly lht? Liever dat dan via internet. Even nog inrijden in het amersfoortse en dan klaar voor de rit door vrrrrankrijk. Kat int bakkie :lol:

Lars
lamaes schreef:Jah die wielen, die staan ook op mijn koersfiets, dus ik vond het al vreemd :roll:
Ik heb singlespeed vandaag gemaild, nog geen antwoord. Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is naar amersfoort te rijden en dezelfde dag huiswaarts te keren met MIJN surly lht? Liever dat dan via internet. Even nog inrijden in het amersfoortse en dan klaar voor de rit door vrrrrankrijk. Kat int bakkie :lol:

Lars
Bij La maison du velo hebben ze eentje volledig afgemonteerd, maat 58.
Prijs was iets rond de 1400 euro met achterdrager.
Hallo Lars,

Ik heb een Long Haul Trucker te koop. Hij is van augustus 2008, maat 62 (hart trapas - bovenkant bovenbuis), kleur Utility Blue. Misschien heb je interesse.
Ziezo

Hij staat hier naast me, met dank aan Jelle!!!
Een fikse autorit achter de kiezen, een fantastische fietstocht in het vooruitzicht.....we kunnen geen van beide wachten...hehe

groetjes, lars


ps @speek: vriendelijk maar mijn maat 58 valt al groot genoeg uit :D
Fijn dat het gelukt is en veel plezier op je Long Haul Trucker in Frankrijk!