Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvakantie september - Forum Wereldfietser

fietsvakantie september

Door omstandigheden op het werk kan ik pas in september op vakantie. Ik was eigenlijk van plan om dit jaar naar Kopenhagen of de LF1 en LF10 te gaan fietsen. Omdat ik graag fiets met mooi (=zonnig) weer denk ik om toch voor een andere bestemming te kiezen.
Bij deze de vraag wie weet een leuke bestemming/land. Om het wat gemakkelijker te maken :D

[*]ik reis alleen, (vrouw, 42 jr.) al jaren trouwens.
[*]voorkeur Europa, of landen tegen Europa aan, evt. Nrd Afrika
[*]hoeft niet vlak, maar liever ook niet dagen achter elkaar stevig klimmen
[*]heb 3 weken vakantie
[*]hou buiten het fietsen om oa van lekker eten, contact met locale bevolking en onderweg wat zien.
[*]afgelopen jaren ben ik in Italië en (noord) Spanje geweest.

Hoop dat er een tip komt waarvan ik denk goh verrassend, daar had ik zelf nog niet aan gedacht.

Alvast bedankt, roosje
Hallo Roosje,

Wat dacht je van Bulgarije?
Lekker eten, vriendelijke mensen, mooie natuur, niet te veel klimmen en spotgoedkoop. Wij waren er een maand in 2007. Voor meer info en een video om een indruk te krijgen, zie mijn weblog. Laat maar horen als je meer wilt weten.

Blanche
Andalusie???

zie ons verslag van mei 2008:
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... 02008.html
Bedankt voor de reakties

@Blanche, ga me verder verdiepen in Bulgarije, de foto's op je weblog spreken me wel aan.
@Harry, Andalusie klinkt wel leuk, maar als ik op je site kijk dan schrikt me dit wel af:
STEIL. Een behoorlijk stuk van 17 tot 21%.
De dag begint met een zware klim met stijgingen tot 21% en het wordt dus een aantal keren duwen.
roosje schreef:@Blanche, ga me verder verdiepen in Bulgarije, de foto's op je weblog spreken me wel aan.
Leuk Roosje! He eindelijk iemand die ook naar Bulgarije wil. Nu kan het nog over een paar jaar zitten al die rustige wegen vol met auto's. Wij hebben in Bulgarije nooit gekampeerd. Je kan er in elk dorp bij particulieren heel goedkoop een kamer huren. En ook uiteten is zeer goedkoop. In de landeninfo heb ik trouwens beschreven hoe je van het vliegveld rustig het drukke Sofia uitfietst, mocht je gaan vliegen. http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... ije#p46930

Als je nog meer info wilt, laat maar horen.
Wat dacht je van Onbegrensd Fietsen van Girona naar Malaga met Benjaminse Hier zijn onze foto's

http://picasaweb.google.nl/Ronaldopdefi ... NaarMalaga#
roosje schreef:Bedankt voor de reakties

@Blanche, ga me verder verdiepen in Bulgarije, de foto's op je weblog spreken me wel aan.
@Harry, Andalusie klinkt wel leuk, maar als ik op je site kijk dan schrikt me dit wel af:
STEIL. Een behoorlijk stuk van 17 tot 21%.
De dag begint met een zware klim met stijgingen tot 21% en het wordt dus een aantal keren duwen.
Beste Roosje,

Veel hellingen in Andalusie zijn niet echt steil. De meeste paswegen zijn aangelegd op voormalige ezelpaden en die gaan geleidelijk naar boven. Hellingen van 17 - 21 % moet je echt zoeken.