Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings gesloten - Forum Wereldfietser

Campings gesloten

Eigenlijk mis ik op het internet nog een site! Je hebt je fietsroute uitgezet en vervolgens een beetje bekeken waar de campings liggen. Op die basis maak je dagprogramma's. Tijdens de fietsvakantie kom je bijna uitgeput in de plaats van bestemming en mis je daar de camping. Nee meneer, die is al jaren gesloten. @#&^#@#$!!@#

Wat moet je dan maar weer verder!

Misschien is er een mogelijkheid om een site op te zetten met gesloten campings gegroepeerd per land. Eventueel wil ik wel een hoekje inrchten op onze eigen site. Mijn vraag is, is hier meer behoefte aan of speelt dit alleen bij mij?

Groetjes,

Frans van Dommelen
www.fransencarmen.nl

Nee Frans,
jij bent niet de enige met die gedachte

Ook vervelend is het volgende:
Je hebt een kaart van Nederland, daar staan pictogrammen op die aangeven dat er een camping is.
Aangekomen op de plek blijkt dat die 'camping' niets anders is dan een stacaravanpark met woonwagens, afgepaalde tuintjes met coniferen, afrikaantjes en begonia's.
"Nee meneer... wij doen geen tenten!"

Zou mooi zijn... zo'n simpel campingbestand op internet.

dick

Ja frans,

Je bent niet de enige met dit probleem. Afgelopen zomer heb ik weer heel wat afgevloekt, terwijl ik in (voormalig Oost-) Duitsland en Polen aan het fietsen was en bijna dagelijks geconfronteerd werd met niet (of niet meer) bestaande campings. Vermelding op een website lost echter niet zoveel op, niet voor mij althans. Ik plan vooruit slechts een globale route, die in de loop van de dag nog makkelijk kan veranderen. Pas in de middag ga ik op de kaart kijken naar welke camping ik zal fietsen. Dan heb ik geen website bij de hand!

Gerd

Vind het juist leuk die onzekerheid of de camping wel of niet daadwerkelijk bestaat. Hierdoor word je gedwongen tot alternatieven en dit levert soms leuke verrassingen op.

We zijn bezig met het opzetten van een campingdatabase, (zie elders op het forum). Het is misschien een idee om hier aanvast een lijst te maken met gesloten terreinen. Maar het zal wel een probleem blijven.

Harry Wagenaar

Uiteraard zal het een probleem blijven en uiteraard heeft het ook wel iets om het ongewisse te aanvaarden. Als ik dan toch moet kiezen kies ik ervoor om vooraf al eens rond te neuzen naar de beschikbaarheid van campings.

Ik wacht even af Harry en zal eens meekijken naar de database. Op zich is het natuurlijk makkelijk om als je een database opzet je meteen reactie kunt krijgen van bezoekers die een camping wel of niet aantroffen.

Iedereen die mee wil helpen met het opzetten van de camping-database (gesloten, open campings, winterdicht, goed, slecht, fietsvriendelijk, wel of niet op de kaart, etc.), graag een mailtje naar mij (Freek@wereldfietser.nl) zodat we kunnen werken aan een geweldig systeem waarbij elke wereldfietser in 1 oogopslag kan zien of de camping open is en zo ja, of het een aantrekkelijke camping is voor een fietser of niet!

Dit is een leuke klus, met een duidelijk begin- en eindpunt.
Voor meer informatie en aanmelden: Freek@wereldfietser.nl

Groeten,
Freek

Campings die dicht blijken te zijn: breek me de bek niet los #$%*!
Een keer is leuk, maar na de vierde camping op rij heb je het echt wel gehad!

Gaele