Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietshoezen en zakovertrekken gezocht - Forum Wereldfietser

Fietshoezen en zakovertrekken gezocht

Besten

Binnen enkele weken vertrek ik met enkele vrienden op fietsvakantie. We zouden vertrekken vanaf Avignon en zo terug naar België rijden. Om in Avignon te raken zouden we de TGV vanuit Brussel nemen.
Daarom had ik de vraag waar ik fietshoezen zou kunnen vinden in België? Ik heb reeds gezocht in enkele grote winkels zoals Decathlon, maar daar was de mimimumprijs maar liefst 65 eur, en dat vind ik een beetje veel.
Zou het eventueel niet lukken als we de fietsen inpakken in 'bolletjesplastiek' (kleiner dan 120 op 90)?

Dan zocht ik ook nog naar waterdichte overtrekken voor onze fietszakken. Kent er iemand een winkel in België waar ze dit zouden hebben?

Groeten
Robin
RobinDV schreef:Besten

Binnen enkele weken vertrek ik met enkele vrienden op fietsvakantie. We zouden vertrekken vanaf Avignon en zo terug naar België rijden. Om in Avignon te raken zouden we de TGV vanuit Brussel nemen.
Daarom had ik de vraag waar ik fietshoezen zou kunnen vinden in België? Ik heb reeds gezocht in enkele grote winkels zoals Decathlon, maar daar was de mimimumprijs maar liefst 65 eur, en dat vind ik een beetje veel.
Zou het eventueel niet lukken als we de fietsen inpakken in 'bolletjesplastiek' (kleiner dan 120 op 90)?

Dan zocht ik ook nog naar waterdichte overtrekken voor onze fietszakken. Kent er iemand een winkel in België waar ze dit zouden hebben?

Groeten
Robin

Ben je al eens bij De Fietser in Opwijk geweest? Dat is toch niet ver bij jou vandaan en daar fiets je toch zo even naar toe.
Je kunt de VK-hoes gebruiken voor je fiets in te pakken. Hebben Isabelle en Wim van De Fietser deze hoes niet in huis, dan kun je vragen of zij contact opnemen met Snel hoe zij deze hoezen kunnen bestellen. De Fietser is Snel-dealer.
Succes!
Bedankt voor het adres Bert, ik wist totaal niet af van die winkel.
Alleszins ga ik deze namiddag daar eens gaan kijken.
Ik ben langs geweest, heel vriendelijke mensen trouwens.
De overtrekken voor de fietszakken zijn besteld. De fietshoezen voor op de tgv waren me iets te duur. Ik ga er dus waarschijnlijk zelf proberen maken door wat sterke stoffen aan elkaar te stikken. Ik denk niet dat men daar problemen van zal maken als de afmetingen kloppen. Of vergis ik mij?
RobinDV schreef:Ik ben langs geweest, heel vriendelijke mensen trouwens.
De overtrekken voor de fietszakken zijn besteld. De fietshoezen voor op de tgv waren me iets te duur. Ik ga er dus waarschijnlijk zelf proberen maken door wat sterke stoffen aan elkaar te stikken. Ik denk niet dat men daar problemen van zal maken als de afmetingen kloppen. Of vergis ik mij?
Heb je niet gevraagd om de VK-hoes. Deze kost in Nederland ongeveer 19 Euro.
Zie bijvoorbeeld:
www.vakantiefietser.nl
www.bike4travel.nl
www.bikefeeling.nl
Nee, dat heb ik eerlijk gezegd niet gedaan. Want ik heb op internet gezien dat deze hoes open is, geen gesloten tas of iets dergelijks.
Is een gewone open hoes dan goed voor de TGV?
RobinDV schreef:Nee, dat heb ik eerlijk gezegd niet gedaan. Want ik heb op internet gezien dat deze hoes open is, geen gesloten tas of iets dergelijks.
Is een gewone open hoes dan goed voor de TGV?
De hoes kan van onderen dichtgeknoopt worden. Als je je fiets gedeeltelijk demonteert, zoals in de TGV van en naar Brussel moet (wielen eraf, stuur los , zadel eraf), dan wordt het een gesloten hoes.
Bedankt voor de info Bert