Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar Giant Expedition - Forum Wereldfietser

op zoek naar Giant Expedition

Ik ben op zoek naar een Giant Expedition. Helaas is mijn budget niet al te groot, dus zoek ik een (licht) overjarig model of een tweede hands waar niet al teveel op gereden is. Wie weet hoe ik daar aan kan komen of heeft een gouden tip voor een andere prachtige fiets?

Met vriendelijke groet,

Bas Overweg
basoverweg schreef:Ik ben op zoek naar een Giant Expedition. Helaas is mijn budget niet al te groot, dus zoek ik een (licht) overjarig model of een tweede hands waar niet al teveel op gereden is. Wie weet hoe ik daar aan kan komen of heeft een gouden tip voor een andere prachtige fiets?

Met vriendelijke groet,

Bas Overweg
Stel eerst je prioriteiten:
* wil je een fiets om lekker op te fietsen?
* wil je een fiets die nog lang meegaat?
* wil je vooral een mooie fiets?
* wil je speciaal een Giant Expedition?

In alle gevallen:
* Wat is je budget?
* Welke maat heb je nodig?
* Wat wil je gaan fietsen? Ergens tussen asfalt in NL tot rotspaden in Tibet.
Hoeveel kilo's weeg je met fiets en bagage en al? (indien >120 dan moet je echt op het achtwerwiel gaan letten)

Bedenk dat je een deel van het budget nodig hebt om de fiets naar wens te maken en wat op te knappen.

Leon
Ik wil graag voor een giant expedition, omdat ik erg goede ermee ervaringen heb, echter is die fiets al vrij oud. Het type bevalt me prima omdat hij, behalve mooi, vooral degelijk is, robuust en ik er nooit grote problemen mee heb gehad.
Ik wil er binnenkort een lange tocht op gaan maken, ongeveer 4 maanden, voornamelijk over asfalt maar een beetje rotsweggetjes moet de fiets wel aankunnen. De fiets moet dus comfortabel zijn en degelijk.

Ik ben zelf zeker geen zwaargewicht dus blijf met fiets, bagage en mezelf zeker onder de 120 kg. De framemaat die ik zoek zal ongeveer 58 zijn. Mijn budget is ongeveer 700e.

Wie weet heeft iemand nog wel een pareltje staan die aan deze eisen voldoet...

gr bas
basoverweg schreef:Ik wil graag voor een giant expedition, omdat ik erg goede ermee ervaringen heb, echter is die fiets al vrij oud. Het type bevalt me prima omdat hij, behalve mooi, vooral degelijk is, robuust en ik er nooit grote problemen mee heb gehad.
Ik wil er binnenkort een lange tocht op gaan maken, ongeveer 4 maanden, voornamelijk over asfalt maar een beetje rotsweggetjes moet de fiets wel aankunnen. De fiets moet dus comfortabel zijn en degelijk.

Ik ben zelf zeker geen zwaargewicht dus blijf met fiets, bagage en mezelf zeker onder de 120 kg. De framemaat die ik zoek zal ongeveer 58 zijn. Mijn budget is ongeveer 700e.

Wie weet heeft iemand nog wel een pareltje staan die aan deze eisen voldoet...

gr bas
Als je budget beperkt is en de fiets bevalt prima dan zou ik hem opknappen.
Nieuw banden, nieuwe kabels eventueel nieuwe cassete en ketting en je bent al een heel eind. Bovendien als je een fiets van Marktplaats afhaalt loop je de kans dat je dit ook moet doen.
Hij is alleen al bijna 10 jaar oud en wil voor een redelijk zware tocht naar het oosten wel echt goed materiaal hebben...
Daarom hoop ik eigenlijk op een mooie aanbieding van een overjarig model, dus een neiuwe voor een lage prijs, want zolang het een goed afgemonteerde fiets is maakt het kleurtje van een oud model me niet veel uit.

maar opknappen is natuurlijk ook een goede optie...

gr bas
Zelf heb ik er een van 1994 en ik zou er zo weer een lange reis mee maken, ware het niet dat ik tegenwoordig liever op 26'' fiets. Kortom, opknappen en upgraden zou mijn voorkeur hebben.
basoverweg schreef:dus een neiuwe voor een lage prijs
Ja dat willen we allemaal!
Je kunt eens proberen internet af te struinen en een groot aantal fietsenmakers te bellen...
N.b.: Er zijn heel wat uitvoeringen geweest van wat een Giant Expedition heette.
De leeftijd van de fiets zegt erg weinig. Wat hij meegemaakt heeft wel. Hoeveel km zitten erop en wat voor kilometers waren dat?
Leon
basoverweg schreef:Hij is alleen al bijna 10 jaar oud en wil voor een redelijk zware tocht naar het oosten wel echt goed materiaal hebben...
gr bas
Ik bedoel dit niet onaardig. Maar dit klinkt alsof je gewoon een nieuwe fiets wilt. Mag best natuurlijk. Echter het argument de fiets is tien jaar oud lijkt miij weinig hout snijden als het frame goed is. Bovendien weet je van je eigen fiets de geschiedenis. Van Marktplaats is dat allemaal onbekend.

Zelf heb ik een fiets van 30 jaar oud en die doet het ook prima.