Omdat ik nog (steeds) geen concrete plannen heb, Azië op deze korte termijn niet meer te realiseren is, kwam ik opeens op het idee om naar Istanbul te fietsen. Maar hoe begin je zoiets te plannen? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan. Ik heb wel naar/in Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië gefietst, maar dat zijn makkelijke landen. Ik nam dan een overzichtskaart (meestal gewoon de autokaart), bepaalde de globale route en fietste daarna op de bekende gele Michelinkaarten. Kleiner hoeft voor mij niet. Ik wil redelijk makkelijk kunnen fietsen, hoef niet perse de kleinste/mooiste weggetjes, en fiets het liefst op de borden.
Dus, hoe plan je zoiets? En is het überhaupt mogelijk in 5-6 weken? Waar moet je in de tussenliggende landen rekening mee houden? Hoe is de route als je in Italië begint en via Griekenland gaat? Zijn er gemarkeerde routes die je voor een deel van de route kunt volgen?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips. Graag gewoon voluit geschreven, van al die insiderstips en -afkortingen die ik tegenkom op het forum, begrijp ik vaak niets.
Oh ja, ik fiets met MTB en BOB, wil het liefst kamperen, en fiets zo rond de 100 km per dag (op fietsdagen), meer kan ook als het lekker gaat of nodig is een overnachtingsplaats te vinden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Dus, hoe plan je zoiets? En is het überhaupt mogelijk in 5-6 weken? Waar moet je in de tussenliggende landen rekening mee houden? Hoe is de route als je in Italië begint en via Griekenland gaat? Zijn er gemarkeerde routes die je voor een deel van de route kunt volgen?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips. Graag gewoon voluit geschreven, van al die insiderstips en -afkortingen die ik tegenkom op het forum, begrijp ik vaak niets.
Oh ja, ik fiets met MTB en BOB, wil het liefst kamperen, en fiets zo rond de 100 km per dag (op fietsdagen), meer kan ook als het lekker gaat of nodig is een overnachtingsplaats te vinden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.