Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin TOPO goed? Waarvoor? - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Garmin TOPO goed? Waarvoor?

142 berichten
Michael W schreef:
DriesBa schreef: Minko, ik heb City navigator Europe V9, Topo NL en fragment Topo Duitsland(noordelijk gedeelte) op mijn GPSMap 60CX. Ik gebruik het toestel hoofdzakelijk op m'n fiets in dat gebied. Wat is de toegevoegde waarde van Openstreet map of andere applicaties?
Weinig tot niets Dries (ook al ben ik Minko niet) :wink:
Wel is City navigator Europe V9 inmiddels wat verouderd, maar voor dat gebied lijkt me dat geen probleem.
Michaël, jouw antwoord is me even welkom.
Wat is dan de nieuwste versie van City navigator Europe?
DriesBa schreef:Michaël, jouw antwoord is me even welkom.
Wat is dan de nieuwste versie van City navigator Europe?
Versie 12 ofwel NT 2009
Versie 11 is nu overal te vinden in goedkope aanbiedingen.

Maar zoals gezegd, de verbeteringen zitten vooral in oost-europa en niet in jouw gebied.
Wel zijn de kaarten een stuk mooier om te zien, maar zeker niet sneller door de grotere omvang. Zie voorbeeld hieronder :wink:

Afbeelding
DriesBa schreef: Minko, ik heb City navigator Europe V9, Topo NL en fragment Topo Duitsland(noordelijk gedeelte) op mijn GPSMap 60CX. Ik gebruik het toestel hoofdzakelijk op m'n fiets in dat gebied. Wat is de toegevoegde waarde van Openstreet map of andere applicaties?
Als je bovenstaande kaarten al hebt voegt openstreetmap natuurlijk weinig toe. Het voordeel van openstreetmap is dat ze gratis zijn, je ze zelf kunt editten, en er staan fiets- en wandelpaden op (maar die staan ook op topo NL, hoewel die topo nl kaart al aardig gedateerd is).
Nog even terugkomend op de Openstreetmap kaarten:
Sinds kort is er op http://garmin.na1400.info/routable.html een routerende OSM kaart te downloaden. Ik heb dit even uitgetest voor een deel van Nederland en het begint al ergens op te lijken. Als je bijv. in mapsource voor de optie fietser kiest, pakt hij de fietspaden (voor zover in kaart gebracht in openstreetmap) mee. Een tijdelijke link om ze te downloaden vind je hier

Misschien is OSM ook voor Dries wel interessant want in het grensgebied houdt de kaart niet op in tegenstelling tot Topo's NL en Duitsland. Ook in de Duitse grensstreek is men de laatste tijd erg aktief met openstreetmap en staan er nu veel meer wegen op dan pakweg een jaar geleden. Bovendien zijn de openstreetmap kaarten nu dus ook routerend. In feite heb je geen 3 verschillende kaarten (CN, topo NL en D) meer nodig maar aan één (OSM) genoeg 8)

De kaarten van openstreetmap zijn nog volop in ontwikkeling. Fietsknooppunten en lange afstandsroutes staan er ook op (maar nog niet weergegeven op deze routerende versie) en zijn ook hoogtelijnen toe te voegen. Meer info over Openstreetmap vind je hier: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hoofdpagina

Re:

Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Nog meer Topo maps die legaal te downloaden zijn:
Portugal en Spanje lopen wat achter :wink:

Er schijnt een freeware GPS kaart van Spanje op internet te circuleren: TopoHispania

Op http://www.foromtb.com/f53/si-buscas-o- ... 26748.html zie je wat screenshots. Van Spanje is nu ook een commerciële Garmin topokaart V3 uit die hoogtedata bevat.

Afbeelding
De tovenaar schreef:Van Spanje is nu ook een commerciële Garmin topokaart V3 uit die hoogtedata bevat.
Ik heb deze Garmin Mapsource Topo Spain v2 en Islas Canarias Topo Garmin img Rev2.0, maar nog niet geïnstalleerd.
Op dit forum http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=632595 staan een hele hoop links naar zowel commerciële Garmin kaarten (downloaden op eigen risico) als freeware kaarten.
De tovenaar schreef:Op dit forum http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=632595 staan een hele hoop links naar zowel commerciële Garmin kaarten (downloaden op eigen risico) als freeware kaarten.
Fraaie site 8)

Als je hierheen springt heb je gelijk de nieuwste versies :wink:

Re:

leeuw schreef:Maar.... ik blijf nog even op Mapsource 6.13, 6.14 is irritant langzaam. Met de opvolger van 6.14 zal ik het weer eens proberen

Groeten van Wim
Ik heb nu versie 6.15.6 Ziet er goed uit, is wel ietsje trager maar de kaarten worden veel mooier weergegeven !! :wink:
Ik werk met Mapsource_6_137 en iedere installatie van een nieuwe versie of update heeft tot gevolg dat ik Mapsource niet meer kan openen.
Ik heb me daar bij neergelegd maar hoop nog een keer dit probleem op te kunnen lossen.
Wie weet raad?
Heerda schreef:Ik werk met Mapsource_6_137 en iedere installatie van een nieuwe versie of update heeft tot gevolg dat ik Mapsource niet meer kan openen.
Ik heb me daar bij neergelegd maar hoop nog een keer dit probleem op te kunnen lossen.
Wie weet raad?
Probeer deze eens
http://www8.garmin.com/support/download ... jsp?id=209
Heerda schreef:Ik werk met Mapsource_6_137 en iedere installatie van een nieuwe versie of update heeft tot gevolg dat ik Mapsource niet meer kan openen.
Ik heb me daar bij neergelegd maar hoop nog een keer dit probleem op te kunnen lossen.
Wie weet raad?
Ja, ik heb dat namelijk ook, wat dat betreft heel irritant die slecht gebouwde software van Mapsource. Merkwaardig dat Garmin al jaren weg kan komen met dat gepruts, miljoenen mensen werken er immers mee. Ik ga die link van Michael W eens proberen, kijken of ze nu die bugs er eindelijk eens uit hebben gehaald.

jim
jimvdberg schreef:Ja, ik heb dat namelijk ook, wat dat betreft heel irritant die slecht gebouwde software van Mapsource.
6.13.7 was de laatste versie die goed werkte,
daarna kwam rommel, maar deze versie 6.15.6 is weer goed, althans bij mij en tot nu toe en zonder kunstgrepen :wink:
Michael W schreef:6.13.7 was de laatste versie die goed werkte, daarna kwam rommel, maar deze versie 6.15.6 is weer goed, althans bij mij en tot nu toe en zonder kunstgrepen
Bedankt Michael. ik ga het proberen dmv een uninstall van de oude 6.13.7 versie, waarna ik de 6.15.6 ga installeren.
jim
Helaas, het updaten gaat bij mij finaal de mist in. Ik heb alles geprobeerd, updaten vanuit de software, updaten vanaf die link die Michael gaf, toen Mapsource er eerst afgehaald en dan weer proberen te updaten. Het haalt allemaal niets uit. Nou, prima stuk software dat ze hebben afgeleverd met Mapsource, heb er in het verleden ook al vaak ellende mee gehad, nu weer dus. Ik heb gelukkig nog mijn oude versie 6.13.7 uit januari 2008, die werkt nog, dan maar geen updates meer.
Ergo: bedenk goed voordat je aan een software-update van Mapsource begint.

jim
jimvdberg schreef:Helaas, het updaten gaat bij mij finaal de mist in.
Ergo: bedenk goed voordat je aan een software-update van Mapsource begint.

jim
Ik had ook 6.13.7 en heb toen daar overheen City Navigator Europe NT 2009 gezet (er stond al een CN europe nt v9 op). Die update automatisch Mapsource naar een 6.15 versie, en die heb ik toen vanuit Mapsource laten updaten naar 6.15.6. Gewoon in Windows 2000 en alles werkt nog steeds perfect.
Michael W schreef:
jimvdberg schreef:Helaas, het updaten gaat bij mij finaal de mist in.
Ergo: bedenk goed voordat je aan een software-update van Mapsource begint.

jim
Ik had ook 6.13.7 en heb toen daar overheen City Navigator Europe NT 2009 gezet (er stond al een CN europe nt v9 op). Die update automatisch Mapsource naar een 6.15 versie, en die heb ik toen vanuit Mapsource laten updaten naar 6.15.6. Gewoon in Windows 2000 en alles werkt nog steeds perfect.
Na de installatie van de CN Europe NT 2009 kon ik Mapsource weer niet openen. Met deze CN van 2008 had ik geen probleem...
Op het Belgische gps forum wordt het probleem ook gesignaleerd. De oplossingen die daar worden gegeven zijn voor mij te ingewikkeld...
Heerda schreef: Op het Belgische gps forum wordt het probleem ook gesignaleerd. De oplossingen die daar worden gegeven zijn voor mij te ingewikkeld...
Blijft merkwaardig dat hij het bij mij gewoon prima doet :wink:
Michael W schreef:
Heerda schreef: Op het Belgische gps forum wordt het probleem ook gesignaleerd. De oplossingen die daar worden gegeven zijn voor mij te ingewikkeld...
Blijft merkwaardig dat hij het bij mij gewoon prima doet :wink:
Misschien heb jij verder geen topo's geinstalleerd?
Ook de informatie op de volgende link suggereert eerst allerlei handelingen die je moet verrichten http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=632595
Heerda schreef:Misschien heb jij verder geen topo's geinstalleerd?
Ook de informatie op de volgende link suggereert eerst allerlei handelingen die je moet verrichten http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=632595
Stuk of 15 zeker :wink:

En de unlock-wizzard doet het ook nog steeds :wink: