Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen vanuit berlijn - Forum Wereldfietser

fietsen vanuit berlijn

hallo,
ik ga eind mei 3 dagen fietsen vanuit berlijn en wil een rondje maken van 200-250 km. Wie weet er een leuke en goed bewegwijzerde fietsroute?
alvast bedankt voor een reactie
Het barst van de goede en leuke fietsroutes in Brandenburg. Vraag meer informatie op bij het Duits Verkeersbureau.
Het Spreewald is een aanrader. Bijvoorbeeld de Spreeradweg van Burg naar Lubbenau is echt prachtig, een oude bosweg met wilgenbomen langs duizenden slootjes. Lübbenau is een mooi dorp met (ik geloof twee) campings.
Je kan vanuit Berlijn de Spreeradweg volgen, en dan de bocht van Furstenwalde naar Alt Schadow afsnijden (hebben wij ook gedaan, dan fiets je langs een paar meren en door bos, mooi stuk).
Misschien is het wel wat langer dan 250 km heen en terug... Wellicht is het anders een optie om naar Cottbus door te fietsen en vandaar de trein terug te nemen.
Je kan natuurlijk ook de Berlijnse Muurroute fietsen, is wel wat korter, namelijk 160 km. Maar heel indrukwekkend. Bikeline heeft er een boekje over uitgegeven.
gerard rijper schreef:ik ga eind mei 3 dagen fietsen vanuit berlijn en wil een rondje maken van 200-250 km. Wie weet er een leuke en goed bewegwijzerde fietsroute?
Goed bewegwijzerd?; de R1 naar Kietz, dan een stukje naar het zuiden via de Oder-Neiße-Radweg en daarna even onder Frankfurt via de Spreeradweg terug naar Berlijn. Bijna geheel gemarkeerd met bordjes.
Naar het noorden: Gransee, Müritzer See, Neubrandenburg. Mecklenburg-Vorpommern ist wunderschön!
Hallo Gerard,

Ik heb op mijn site een aantal routes en links naar route-sites in Duitsland verzameld, misschien heb je er wat aan:
zie
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... sland.html
gerard rijper schreef:hallo,
ik ga eind mei 3 dagen fietsen vanuit berlijn en wil een rondje maken van 200-250 km. Wie weet er een leuke en goed bewegwijzerde fietsroute?
alvast bedankt voor een reactie
Blijkbaar is deze siyte niet erg bekend . De hebt er vast wat aan:

http://www.radtour4u.de/rahmen3.html

Gr,
Rob