Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Loi Krathong in Thailand - Forum Wereldfietser

Loi Krathong in Thailand

Weet iemand of het tijdens Loi Krathong (dit jaar op 2 november) druk is in Sukhothai, zodat het lastig is om onderdak te vinden? En is het leuk om het daar mee te maken of misschien in een ander minder toeristische plaats richting de Mekong?
Hoi jan en joke,

Loi Krathong heb ik alleen in Loas een keer mee gemaakt, erg leuk. Maar als je wat informatie over fietsen v.a. Sukhothai wil lezen kijk naar mijn weblog :)
Ik heb het eens in Phitsanulok meegemaakt. Het was geen probleem daar een hotel te vinden.
Ik kom zelf 2 november via Bangkok in Kanchanaburi aan, kan daar wel een mooi plekje voor jullie regelen. Een goedkoop guesthouse gaat vast wel lukken en ik heb er eventueel zelf ook nog wel slaapplek daar ik veel in Thailand verblijf.

groeten Bauke
jan en joke schreef:Weet iemand of het tijdens Loi Krathong (dit jaar op 2 november) druk is in Sukhothai, zodat het lastig is om onderdak te vinden? En is het leuk om het daar mee te maken of misschien in een ander minder toeristische plaats richting de Mekong?
Loi Krathong wordt gevierd tijdens de 11de volle maan: meestal is dat in november. Tijdens dit feest zetten Thais alles wat zij kwijt willen van zich af op het water. Dit gebeurt op een drijvertje met o.a. een bloem, een wierookstaafje en een kaarsje. Loi Krathong wordt alleen gevierd in plaatsen aan het water.

Loi Krathong wordt in Sukhothai groots gevierd in het historische park. Dit feest heeft wel een echt Thais karakter. De toegang tot het historische park is dan gratis.

Ik was daar tijdens het feest in 2005, maar kon een slaapplaats vinden in het Old City Guesthouse: pal voor de ingang van het park. Ik had wel vooraf gebeld. Reken wel op duurdere prijzen voor de accommodatie dan gebruikelijk.