Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Parkeren - Forum Wereldfietser

Parkeren

In juni ga ik 3 weken fietsen door Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Duisland, terug naar Belgie.

Omdat we in onze 3 weken liever in het buitenland fietsen wil ik met de auto vanuit Rotterdam naar bijvoorbeeld Spa of Malmedy rijden en vandaaruit onze fietsroute aanvangen.

Heeft iemand tips omtrent het parkeren gedurende 3 weken?

Gr. Wim
Ik weet geen adres, maar je zou bv. ook de trein naar Maastricht kunnen nemen; dan kun je de auto veilig thuis laten staan.
Ik heb overigens zelf de auto ook wel eens een paar weken in het buitenland achtergelaten, dat lukte meestal wel op of bij een camping (eerst even vragen natuurlijk).
Een nadeel van een automobiel ergens neerzetten is dat je dan ook altijd naar diezelfde plek terug moet om dat ding op te halen. Met de trein ben je een stuk flexibeler en kun je ook van A naar B fietsen. In Belgie kan de fiets mee in de trein (behalve HSL). In Luxemburg kan de fiets mee in alle treinen: ook in de treinen naar Luik en Brussel. Fietsen kunnen ook mee in de trein van Brussel via Luik naar Maastricht. Zolang de Benelux-treinen nog rijden kan de fiets mee van Brussel naar Rotterdam, Den Haag en Frankrijk.
In het noorden van Frankrijk en het noordwesten van Frankrijk kan de fiets gratis mee in regionale treinen en voor 10 Euro in veel TGV's: ook in TGV's naar Rijssel (Lille). Vanuit deze stad in het noorden van Frankrijk vertrekken Belgische treinen.

Mogelijkheden zat dus.
Overigens is Luik guillemins een station waar je eens geweest moet zijn.

De roltrappen zijn hellende vlakken waar je fiets op kan.

Verder is het een soort wit ruimteschip dat neer is gedaald.

Groeten,

Willem