Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe makkelijk kom ik terug? Kom ik uberhaupt terug? - Forum Wereldfietser

Hoe makkelijk kom ik terug? Kom ik uberhaupt terug?

Ik geef toe; de titel is wat dramatisch gekozen.

Ik ga deze zomer ongeveer 7 weken in oostelijke richting fietsen, en wil met vliegtuig (heel misschien trein) terug. Ik weet alleen nog niet precies waar ik heen ga en hoelang ik precies wegblijf. En dat wil ik graag zo houden. :-) Op de bonnevooi vind ik veel leuker.

Ik wil dus niet voor vertrek al een vlucht terug naar Amsterdam boeken omdat dan bestemming en duur vast liggen. Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat ik dezelfde of de volgende dag (of evt. enkele dagen later) naar Amsterdam kan vliegen als ik het vliegveld van bijvoorbeeld Tallinn, Donetsk of Ankara binnenfiets.]

Uiteraard is er geen eenduidig antwoord te geven aangezien ik nu 3 verschillende steden noem, maar wellicht is er iemand die me een indicatie kan geven.

En weten jullie of mijn fiets altijd meekan met een last minute? Of gaat dat problemen opleveren?

Fietstips zijn ook welkom. :-)
ik heb inmiddels vliegtickets.nl ondenkt en zie dat er veel meer gevlogen wordt dan ik dacht. Of ik nou Tallinn, Minsk, Kiev, Donetsk, Ankara of Istanbul invul; er gaan elke dag meerdere vliegtuigen naar Amsterdam. :)
Dat klinkt goed, al weet ik natuurlijk nooit of er op de dag zelf nog een plekkie is.

Rest mij nog de vraag of mijn fiets dan ook meekan.

De variatie in prijs is nogal groot. De duurste is vaak 3x zo duur als de goedkoopste. Zit hem dat alleen in de maatschappij?

Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt!

Vincent
Omdat je flexibel bent, lijkt me ook dat je niet per se terug naar Amsterdam terug hoeft te vliegen. Denk ook aan Eindhoven, Rotterdam...... Of misschien een vliegveld in Belgie, Duitsland. Dat kan een heleboel geld besparen.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Rutger schreef:Omdat je flexibel bent, lijkt me ook dat je niet per se terug naar Amsterdam terug hoeft te vliegen. Denk ook aan Eindhoven, Rotterdam...... Of misschien een vliegveld in Belgie, Duitsland. Dat kan een heleboel geld besparen.
Rutger
http://www.rutgersreizen.nl
Hetzelfde geldt natuurlijk als je bereid bent om een paar dagen te relaxen in de stad van aankomst.
Leon
je spreekt over Tallinn. Vanuit die stad gaat een veerboot naar Duitsland. Vanaf Duitsland kom je makkelijk met de trein terug naar Amsterdam.
Bij lowcost-maatschappijen als Ryanair, Easyjet en SkyEurope is het geen probleem een enkele reis te boeken. Bij KLM, Lufthansa en dergelijke kan dat ook, maar dan betaal je heel veel geld.
Ook bij de lowcost-maatschappijen geldt in het algemeen dat hoe korter van tevoren je boekt, hoe hoger het tarief. En dat kan flink oplopen. Maar dat is de prijs die je voor je eigen wens van flexibiliteit moet betalen.
Een fiets mee zal meestal wel lukken, maar aanmelden is wel nodig. Dat kan meestal online, bij het boeken van het ticket.
Als je het allemaal toch een beetje link vindt, kun je natuurlijk nu al voor de zekerheid een heel goedkoop ticket van een paar tientjes boeken vanuit Tallin of zo, als je dat kunt vinden. Je bent immers niet verplicht je daadwerkelijk te melden op de luchthaven en als je het netjes wilt doen kun je altijd annuleren, al krijg je dan meestal je geld niet terug.