Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sigg bidonhouder - Forum Wereldfietser

sigg bidonhouder

hallo iedereen,
wie kan er mij helpen met het volgende:
ik heb sigg bidons van 1L, doorsnede is een 8 cm, welke bidonhouders zijn hier het meest geschikt voor? let wel, het zijn er met een sportdop dus de lus van een minoura gaat er volgens mij niet over...en de dakgootoplossing zie ik niet zo goed zitten...
ik dacht zelf eventueel aan de desert cage van SKS, heeft iemand hier ervaring mee? van doorsnede zit dat wel snor, maar ik vrees dat bij stevige hobbels de flessen eruit zouden kunnen vallen, is dit zo?
bedankt alvast voor jullie talrijke reacties!
jassy
Ik heb zelf op aanraden van iemand op dit forum de bikebuddy gekocht, die lijkt op de dakgootoplossing, maar dan niet doe-het-zelf. Prima ding (degene die de bikebuddy ooit aanbevolen heeft hier op het forum, bedankt!!)!
Heb je dan de mk3 of mk2 http://www.bikebuddy.co.uk/index.html?

pascoa schreef:Ik heb zelf op aanraden van iemand op dit forum de bikebuddy gekocht, die lijkt op de dakgootoplossing, maar dan niet doe-het-zelf. Prima ding (degene die de bikebuddy ooit aanbevolen heeft hier op het forum, bedankt!!)!
Ik heb de Mk3. Je bevestigt twee schroeven in je frame (in je frameflessenhouderschroefgaatjes (of hoe ze ook mogen heten)). Daarin zit een soort van veertje aan (omgekeerd kommetje wat in kan veren, zeer sterk). Vervolgens bouw je je fles in, in een soort van huls, die perfect past in de schroefjes en muurvast zit met de veertjes.

Verduiveld lastig om uit leggen, maar het werkt goed!
Ben zelf erg blij met de Bikebuddy. Zie mijn eerdere post voor het email adres om er een te bestellen.
Wim
Ik gebruik de "Asista Bidonhouder voor Sigg flessen", een plastic bidonhouder die precies de juiste maat heeft. Doordat 'ie van plastic is, gaat je Siggfles er ook niet in rammelen. Je kan ze in ieder geval bij Bike4Travel of Zwerfkei vinden, maar andere winkels zullen ze ook wel hebben. Ik gebruik ze ondertussen al een jaartje of 5, en er is er pas eentje gesneuveld. Deze was kapot toen mijn fiets uit het vliegtuig kwam.