Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar de gouden tip voor een fietsvakantie! - Forum Wereldfietser

Op zoek naar de gouden tip voor een fietsvakantie!

Hallo,

Wij willen in juli graag drie weken de fiets op. We zochten al veel op, maar slagen er niet in een knoop door te hakken wat onze route betreft.

We zijn op zoek naar een goeie fietsroute, geschikt voor 2 vrouwen waarvan eentje met een beetje fietservaring (ik fietste al naar Parijs en Berlijn) en eentje zonder veel fietservaring. We willen graag een goede kans op mooi weer.

Voorlopig is Marokko een optie, maar misschien zijn er mensen die nog goede ideeën kunnen opwerpen... Laat maar weten!

Nathalie en Geertrui
Marokko in Juli.....oef zou ik niet doen. (beetje warm)

Tja wat zijn de criteria voor een geschikte eerste fietsvakantie?
De eerste van ons was in Marokko (in december) en de tweede in Turkije (zwarte zee kust, zomer). Misschien moet je eerst wat heldere zijn over jouw criteria van je eerste fietsvakantie om een goed antwoord te krijgen. Wel/niet bergachtig, wel/niet wildkamperen, wel/niet fietspaden, wel/niet vliegtuig en zo verder. Neus ook eens op mijn weblog, en op de links naar die van anderen misschien zit er wat voor je bij.
Het hangt ook wel af van de fietsen en de overige uitrusting die jullie hebben, of eventueel bereid zijn te kopen. Persoonlijk zou ik iets doen als de Groene weg. Kijk ook eens naar de Benjaminse routes: die zijn vaak niet al te zwaar, en wat mij betreft landschappelijk interessant.
Wim