Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikebuddy houder voor thermos en brandstof - Forum Wereldfietser

Bikebuddy houder voor thermos en brandstof

Gisteren en vandaag op de beurs vroegen er veel mensen hoe je mijn Bikebuddy Mk 3 houder voor grote brandstofflessen, thermosflessen of gewoon heel grote flessen kunt bestellen. De website van Bikebuddy is http://www.bikebuddy.co.uk/
Helaas werkt de email faciliteit van die site niet goed. Het juiste email adres is: borneleng@hotmail.co.uk Het bestellen ging probleemloos.
Zelf heb ik er nog weinig ervaring mee, maar de berichten van anderen zijn erg goed.
Hartelijke groeten aan alle beursbezoekers die er zo'n mooi veelbelovend weekend van maakten - veel fietsplezier gewenst.
Wim
Yep, BikeBuddy is een prima ding. Heb hem vorig jaar ook aangeschaft en het is werkelijk waar een ingenieus (waarom is dit niet gewoon in de betere fietsenwinkels alhier te koop?) houdertje. Mijn 1 liter Trangia fuel bottle past nu prima onder de schuine buis van mijn fiets en zit MOERvast. Ik heb overigens de MK2 gekocht. Uiteraard volledig RVS.

De groeten!
Stukje stevige rioolbuis (110mm) gemonteerd op onderste bidon nokjes werkt ook perfect. Fles wordt op zijn plek gehouden middels velcro en 'gestuiter' wordt tegengegaan door stukje foam binnen in te bevestigen. Ook middels velcro. Uitermate simpele contructie en gemaakt van 'afval'.
Overigens mee aan de slag gegaan n.a.v. van fotootjes elders op dit forum, al weet ik helaas niet meer precies waar en wanneer..
De helft van de goot heb ik overigens in de lengterichting verwijderd.
Express geen dakgoot gebruikt omdat de wanddikte van de buis nu juist zorgt voor de stevigheid die ik beoogde.

Groet Yohta
Ik denk dat je deze bedoelde:

Afbeelding

en deze

Afbeelding

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... it=dakgoot

note: de wanddikte van de dakgoot is meeeeeeer dan voldoende.
Ik wilde dat het er ook nog mooi uitzag, en dat de boel eraf kon. Met de Mk3 kun je het geheel er met een simpele beweging afhalen. Vooral voor de brandstoffles onder de schuine buis vind ik dat fijn. Duur is de Bikebuddy bovendien niet. Dat zal wel de reden zijn dat hij hier niet te koop is: ik denk niet dat er met de import geld te verdienen valt. Maar met Paypal betalen en op laten sturen is toch geen probleem?
veel fietsplezier,
Wim
Heeft iemand er betere foto's van dan die op de site staan?
Marco Meijerink schreef:Heeft iemand er betere foto's van dan die op de site staan?
Denk je dan dat het mogelijk is slechtere foto's te nemen ? :D :D
Ik heb wel betere foto's en kan ook wel eens een foto maken van die bikebuddies op mijn eigen fiets. Ik heb alleen nooit de moeite genomen te snappen hoe je fotos plaatst. Wie wat meer wil zien mag me een pb met emailadres sturen.
Wim
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dank je, Marten
Wim
Rammelt dat niet bij off-road rijden?
Tot nu toe niet, maar je kunt ook zelf een beetje afstellen hoe strak je de bevestiging afstelt. De bevestiging op je nokken heeft afstelbare verende ringen, en daardoor kan het moeilijk rammelen. De veren om de fles heen zijn ook op lengte af te stellen. Het ding is ook al jaren op de markt, dus ik kan me weinig kinderziektes voorstellen.
Wim
Rammelt absoluut niet en houdt de fles absoluut muurvast. De mijne (een MK2) hangt onder de schuine buis. Over slechte (Belgische) wegen en karrensporen tot nu toe geen enkel probleem. Ook ik wilde trouwens dat het er ook nog een beetje mooi uitziet.
Voor de geïnteresseerden kan ik nog wel een foto maken/posten.

Grt
Heren,

welke versie heb je nodig voor een brandstoffles die boven de bracket moet hangen, een MK2 of MK3?
Met de Mk2 zit de houder op de bidonnokken vast aan het frame. Als je de fles wil tgebruiken moet je die dus uit de houder pakken, en dat is wel meer werk dan uit een gewone bidonhouder. Met de Mk 3 heb je een soort bajonetverbinding. Je pakt de fles met houder en al van je fiets af. Dat is het enige verschil tussen Mk2 en Mk3. De Mk1 is een Mk2 met beugels voor bevestiging op frames zonder bidonnokken. Op mijn fiets heb ik een Mk3 onder de onderbuis, met daarin een brandstoffles van 1 liter (omdat deze hangt is het niet verstandig er meer gewicht aan te hangen). Omdat het toch om een vrij grote fles gaat was het wel een beetje passen en meten; gelukkig heeft de houder meerdere bevestigings openingen voor de bouten, dus bij mij lukte het net (met e gewone bidonhouder zou het evenzeer lastig geweest zijn een plekte te vinden tussen voorspatbord en de dikke bracketpot. Op mijn zitbuis heb ik ook een Mk3, met daarin een vrij grote thermosfles. Dat was vrij simpel. Ikhoop dat dit duidelijk is.
Wim