Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe ketting smeren ? - Forum Wereldfietser

Nieuwe ketting smeren ?

Ik heb vorige week m'n ketting en achtercassette vervangen (hopelijk gaat het dus niet weer sneeuwen met daarna de pekel op de weg...) en vraag me eigenlijk af wat voor soort vet er op een verse ketting zit.
Is dit een vet/olie dat ook echt smeert of zit het er vooral op om de ketting te beschermen tegen roest zolang 'ie nog niet op een fiets zit ?

In het laatste geval zou je dus al heel snel met een echt smeermiddel aan de gang moeten (ik gebruik Pedro's, maar dat blijft met slecht weer niet lang zitten)

Ketting is een SRAM PC951.

groet, Peter
Peter R schreef:Ik heb vorige week m'n ketting en achtercassette vervangen (hopelijk gaat het dus niet weer sneeuwen met daarna de pekel op de weg...) en vraag me eigenlijk af wat voor soort vet er op een verse ketting zit.
Is dit een vet/olie dat ook echt smeert of zit het er vooral op om de ketting te beschermen tegen roest zolang 'ie nog niet op een fiets zit ?

In het laatste geval zou je dus al heel snel met een echt smeermiddel aan de gang moeten (ik gebruik Pedro's, maar dat blijft met slecht weer niet lang zitten)

Ketting is een SRAM PC951.

groet, Peter
het is smeermiddel, ev zou je de buitenkant na montage nog wat kunnen afvegen