Dag beste mede fietsers,
Na vele jaren en vele honderdduizenden kilometers. Sta ik op het punt mijn bagagetassen en twee vly dragertjes in te ruilen voor een Radical Cyclone bagagekar. Er is één ding wat mij tegen houdt. Ik heb een full carbon frame van Stevens de SCF1. Met deze fiets al twee keer de Honderd cols tocht gereden met in totaal 20 kg bagage verdeelt over 4 ortlieb tassen. Gezien alles wat de fiets op deze reizen heeft doorstaan heb ik alle vertrouwen....maar toch. Wie heeft er ervaring met een carbon frame en een Radical Cyclone als aanhanger? Je gaat toch aan een kant van de achteras een trekkracht uitoefenen die door de hele achterbrug zal doorlopen. Kan het frame dit verdragen? Zal dit jaar weer een groot stuk van de honderd cols (mijn 5de) gaan rijden. Lees graag de reacties op deze vraag.
PS
Na enkele reacties de volgende aanvulling. Het is mijn bedoeling om niet meer dat 10 kg bagage mee te nemen de hele kar zal dus niet meer wegen dan 15 tot hooguit 20 kg. Mijn tent weegt 1500 gr. mijn slaapmatje 540 gr. de slaapzak 750 gr. Neem nooit meer dat één stelletje extra wielerkleren mee en een dunne lange broek voor 's avonds. Per slot kan je alles wassen onderweg.
Fred Charité
Na vele jaren en vele honderdduizenden kilometers. Sta ik op het punt mijn bagagetassen en twee vly dragertjes in te ruilen voor een Radical Cyclone bagagekar. Er is één ding wat mij tegen houdt. Ik heb een full carbon frame van Stevens de SCF1. Met deze fiets al twee keer de Honderd cols tocht gereden met in totaal 20 kg bagage verdeelt over 4 ortlieb tassen. Gezien alles wat de fiets op deze reizen heeft doorstaan heb ik alle vertrouwen....maar toch. Wie heeft er ervaring met een carbon frame en een Radical Cyclone als aanhanger? Je gaat toch aan een kant van de achteras een trekkracht uitoefenen die door de hele achterbrug zal doorlopen. Kan het frame dit verdragen? Zal dit jaar weer een groot stuk van de honderd cols (mijn 5de) gaan rijden. Lees graag de reacties op deze vraag.
PS
Na enkele reacties de volgende aanvulling. Het is mijn bedoeling om niet meer dat 10 kg bagage mee te nemen de hele kar zal dus niet meer wegen dan 15 tot hooguit 20 kg. Mijn tent weegt 1500 gr. mijn slaapmatje 540 gr. de slaapzak 750 gr. Neem nooit meer dat één stelletje extra wielerkleren mee en een dunne lange broek voor 's avonds. Per slot kan je alles wassen onderweg.
Fred Charité