Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot Utah/ Arizona juli/ augustus 2009 - Forum Wereldfietser

Reisgenoot Utah/ Arizona juli/ augustus 2009

Komende zomer ga ik op de fiets door Arizona en Utah. Het staat nog niet vast aangezien ik nog twijfel over de warmte rond deze tijd maar ik wil vliegen naar Flagstaff en op de fiets oa de Grand Canyon, National Monument, Canyonlands NP, Arches NP, The White Rim road, Zion NP aandoen en dan via Las Vegas weer terugvliegen.

Normaal gesproken ga ik alleen maar heb geen bezwaar tegen een fietsmaatje.
:lol: Beste Harmpie,

Ik wil eind augustus- begin september een fietstocht door de Grand Canyon maken. Zie mijn oproep op het prikbord van de www.fietsvakantiewinkel.nl
Juli/Aug naar Utah en Arizona...niet bang voor de hitte?
Ik wil eind augustus- begin september een fietstocht door de Grand Canyon maken.
:shock:

Ehh,.... ik neem aan langs de Grand Canyon? Ik zou me ook nog maar eens goed oriënteren, het kan er ondraaglijk heet zijn. Ben er 2 x geweest, in eind september en begin oktober: 's nachts vorst, en overdag 30+ graden!
Het kan idd erg warm zijn, daar heb ik me op ingesteld en houd ik terdegen rekening mee. Het is natuurlijk altijd afwachten, normaal gesproken heb ik geen problemen met temperaturen van rond de 35 graden. Ik ben meer bang voor het onweersgeweld wat soms kan losbarsten in deze periode. Ik heb inmiddels geboekt. Ik vertrek op 20 juli en ga 4 weken fietsen en vervolgens nog 2 weken reizen om 1 september weer terug te keren in Nederland.
Heb er erg veel zin in, ben heel benieuwd
Hoi Harmpie...

Ik (we) hebben er gefietst in juni 2008. Het was toen soms 38 graden in de schaduw....en 50 graden of meer (thermometer ging niet hoger) in de zon!

Zolang je fietste had je wat rijwind en afkoeling....behalve in de klim...dan is het echt zweten!! Wees dus bedacht op uitdrogingsverschijnselen en hitteberoertes/warmtestuwing. Zoek even die symptomen op, zodat je ze kunt herkennen. Ik heb daar zelf ook even last van gehad. Neem dan zout (en koude bouillon vooraf)...ga koel zitten en koel het lichaam af. Neem zo nu en dan lekkere zoute dingen (chips). Neem eventueel een kamer met airco. Dat is altijd wel lekker om zo nu en dan eens te doen...kan het lichaam even wat herstellen. Terug in NL kun je best nog wel een naijlend effect hebben, dus dat het lichaam zich nog moet herstellen van de inspanning. Maar het is zeker mogelijk.

En belangrijk..neem nieuwe banden op de fiets....door de hitte worden de banden wat week/slapper...en hebben dus extra te lijden! En fietsenmakers zijn daar zeldzaam en moeilijk te vinden. En extra binnenbanden.

Ook had ik dat de tentstokken uitzetten (in de warme tas achterop) en ik daardoor de grootste moeite had om mijn tent op te zetten. Dus als het net past hier in NL....dan kan het daar wel een wat moeilijker gaan. Dan weet je wat de oorzaak is. En na een slopende dag....worstelen met de tentstokken is niet plezierig!!!

En reken er niet op dat je vaak een tankstation tegenkomt...wij vonden dat vies tegenvallen! Nu en dan kwamen we gesloten/half afgebroken tankstations tegen.

Maar verder is het een fantastische omgeving!!!! Ik zou er zo weer heen gaan.

Wij hebben geen regen gehad....maar idd dat wil je liever ook niet, omdat de regen niet door de grond wordt opgenomen en dat daardoor floods en waterstromen kunnen ontstaan en je direct het hoogste punt moet opzoeken.

Hey, veel plezier en geniet ervan!!! Het wordt ongetwijfeld erg mooi!! We horen graag hoe het bevallen is!
Bedankt voor je reactie
welke route hebben jullie afgelegd? Ik vlieg zelf op Flagstaff n rijdt naar Grand-Canyon, Page, Monument Valley, richting Durango, terug richting Moab en zo al die parken af naar Las Vegas.

Ben erg benieuwd. Heb al flink waterzakjes ingeslagen :p