catemaron schreef:Heb je weleens naar de Garmin Oregon gekeken?
Bij deze:
Robertjan schreef:* lange accu-duur op AA's
Tot 6 uur is erg weinig.
Robertjan schreef:* "slaapstand" (á la Mac OS X)
Niets over bekend.
Robertjan schreef:* handige menu's
Net online door de menu's gebladerd: teveel schermen met losse programmaatjes... Het wisselen van profiel staat pas op pagina 2... De GUI is dus niet juist ingericht. Ik stap pas in als er een model is waarbij dit ook in orde is.
Robertjan schreef:* goed scherm (zoals bijv. iPhone: keihard glas)
Wordt ook niet duidelijk uit de marketing. Als het goed zou zijn, hadden ze het wel gepromoot...?
Robertjan schreef:* keuze uit wandelstand, fietsstand, autostand (makkelijk aan te sluiten op autoradio?), waterstand
Ja, maar het wordt me niet duidelijk wat je er nou aan kunt aanpassen. Ze hebben een heel mooie online uitprobeersite, maar de basisinformatie schort nog wel het één en ander aan...
Robertjan schreef:* goede houder erbij verkrijgbaar, desnoods in verschillende kits
Nog niet helemaal, maar ze hebben een hoop. De vraag is of bijv. de fietsstuurhouder ook blijft zitten bij het mountainbiken (héééél veel boomwortels). Aangezien daarover niets wordt vermeld en dat wel een marketing-item zou zijn, ga ik er weer vanuit dat ze dit nog niet in orde hebben.
Robertjan schreef:* te combineren met een hartslagmeter
JAAAA ! Alleen: is het een digitale (2,4 GHz), of een (gecodeerde) analoge?
Robertjan schreef:* afgelegde route vanaf GPS direct naar webpagina te uploaden (desnoods m.b.v netwerkapparaat: telefoon, via UTP-kabel, whatever)
Neen, maar dit is dan ook een minder belangrijk punt.
Robertjan schreef:* uitstekend kaartmateriaal, via SD(HC)-kaartjes (geen micro- of dat soort onzin)
Nee, micro-SD. Dat wordt 'm dus niet voor me.
Robertjan schreef:* bijbehorend programma voor het werken met kaartmateriaal, Google Earth (of virtual Earth), en hartslagmeter-uitlezing á la Suunto. Maar dan voor zowel Windhoos als Unix en Mac OS X.
Ja, en nee. De programma's zijn er wel (Motion Based en Training Centre), maar werken niet lekker samen. Het is niet 1 programma. Je moet ermee exporteren en importeren. En je moet zelf het type bestand nog aangeven ook!
Wel lijkt het OS X-compatible te zijn, wat zeker niet tegenvalt...
In z'n totaliteit geen verkeerde. Het begint er langzaamaan op te lijken, maar ze laten nog heel veel steken vallen.
Voor de Colorado 300 geldt overigens veel van het hierboven genoemde.