Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets gezocht - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

fiets gezocht

Schlauch schreef:
Leon schreef:Jij verwacht van fietsenfabrikanten met een ontwikkelingsbudget van niks wat autofabrikanten met ontwikkelingsbudgets van miljarden ook niet kunnen en niet doen: op voorhand precies berekenen wat het voertuig gaat doen en klanten er alles over vertellen. Het zal de klant worst wezen!
Maar niemand let je om met jouw kennis fietsen te gaan ontwikkelen en er rijk mee worden. Idee?
Groetjes,
Leon
Leon,
Op de eerste plaats verwacht ik van je, als medeforumlid, een solidaire opstelling. Op de tweede plaats verwacht ik van je de door mij genoemde feiten en referenties met argumenten te weerleggen.
Maar vooral verwacht ik van je minstens drie voorstellen te doen tot verbetering van de maatvoering van fietsen of de voorlichting hierover.
Het voorstel van mij naar aanleiding van deze draad is samenvattend dat je bij de keuze van een fiets behalve de geschikte bovenbuislengte een frame moet nemen met de grootste zitbuishoek.
Verder strekt mijn belang niet verder dan het delen van fietservaringen en hier een onafhankelijke mening over te hebben.
Jac
Ik neem even een paracetamol.
Leon
Nu jij een Aspro Bruis, Leon...??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mag dit topic dicht??


Ik geloof dat het eigenlijk niet meer gaat over de oorspronkelijke vraag.. maar dat er eigenlijk een beetje oud leed/ zeer / wrevel of wat dan ook wordt bediscusieerd...
Jack,
bedankt dat je me succes wenst, ik fiets al jaren zielstevreden op mijn stalen ros!

En Hendrikjan: daar lijkt het inderdaad op he? En nog een tip: Ik heb begrepen dat je in Amsterdam woont, bij de advertenties op de homepage van deze site staat er één van een zaak in je woonplaats (zie het tel. nr.). Steek je licht eens op bij Erik..... en succes verder!
Mocht je besluiten om dat Thorn frame aan te schaffen dan is het misschien een idee om eerst een proefrit te maken op een fiets met zo'n frame.

Verder zijn de adverterdeers en links hier op de site inderdaad de betere en gespecialiserde fietsspecialisten.

Tot slot schrijf je dat je jouw budget met 300 Euro wil verhogen. Voor dat geld kan je heel goed bij de duitse merken terrecht voor een compleet nieuwe fiets. Dat scheelt inderdaad misschien het plezier van zelf assembleren, maar is naar verwachting wel goedkoper. En ach, als je een fiets echt goed onderhoud dan gaat hij toch wel 1 keer per jaar compleet uit elkaar. Bovendien je schrijft dat je in Amsterdam je fiets parkeert in je woonkamer? Heb je wel ruimte om een fiets in elkaar te zetten. Zou dat zelf niet doen in mijn woonkamer :P Bij een fiets assembleren heb je montagepasta en andere smeermiddelen nodig. Deze hebben de neiging hebben om in je meubels en vloerbedekking te gaan zitten.
catemaron schreef:En ach, als je een fiets echt goed onderhoud dan gaat hij toch wel 1 keer per jaar compleet uit elkaar.
Er zijn toch een aardig aantal onderdelen waar ik met mijn vingertjes afblijf als het niet nodig is ze te demonteren:
Balhoofdstel, stuurpen en alle stuuronderdelen, spaken, trapas, voorbladen, zadelpen, derailleurs, spatborden, bidonhouders, dragers, pedalen, kabels, remmen, verlichting, bar-ends. Tsja, eigenlijk demonteer ik alleen de naven wegens preventief onderhoud.
Leon
Mijn doelstelling is dat er niets of bijna niets gedaan hoeft te worden. Ik heb een Rohloff naaf, dus dat scheelt veel. Mijn voornaaf (SON) heeft ook industrielagers, dus daar hoef ik lange tijd niets aan te doen. Wat overblijft is boutjes aandraaien/controleren, remblokjes, olie verversen in de naaf, ketting (maar veel minder vaak dan vroeger met een derailleur), versnellingskabel, en tandwielen. Ook dat laatste hoeft niet echt vaak. Al het grotere werk kan ik dus bijvoorbeeld om het andere jaar laten doen, dan heb ik nog minder gedoe.
Wim
Leon schreef:
catemaron schreef:En ach, als je een fiets echt goed onderhoud dan gaat hij toch wel 1 keer per jaar compleet uit elkaar.
Er zijn toch een aardig aantal onderdelen waar ik met mijn vingertjes afblijf als het niet nodig is ze te demonteren:
Balhoofdstel, stuurpen en alle stuuronderdelen, spaken, trapas, voorbladen, zadelpen, derailleurs, spatborden, bidonhouders, dragers, pedalen, kabels, remmen, verlichting, bar-ends. Tsja, eigenlijk demonteer ik alleen de naven wegens preventief onderhoud.
Leon
:P :P M**tje :P :P
Alleen de wiel-as, spaken en velg blijven aan elkaar.
Ook moet ik toegeven dat het balhoofd om de twee tot drie jaar uit elkaar gaat. Verder gaat de fiets echt helemaal uit elkaar. Al was het alleen al om het eens echt goed schoon te maken.
Het frame van mijn (oude=nu reserve fiets) werd om de vijf jaar ook kaal geschuurd en daarna door een autocarroseriebedrijf in een nieuwe kleur gespoten. Na 25 jaar trouwe dienst vorig jaar een nieuwe fiets gekocht. Mijn nieuw fiets heeft een xt hollowtech trapas. Helaas valt daar geen onderhoud aan te plegen. je begrijpt dat ik geen Son of Rohoff heb. Valt namelijk niet aan te sleutelen. Kortom ik heb eigenlijk met fietsen twee hobbys tegelijkertijd, onderhoud en fietsen zelf.
catemaron schreef: Mijn nieuw fiets heeft een xt hollowtech trapas. Helaas valt daar geen onderhoud aan te plegen.
Tuurlijk wel, dat heet ToestandsAfhankelijk Onderhoud en dat mag je vaker doen dan je lief is :D :D

Goed dat je me helpt herinneren trouwens, ik moet nodig weer bestellen :idea:
m-gineering schreef:Tuurlijk wel, dat heet ToestandsAfhankelijk Onderhoud en dat mag je vaker doen dan je lief is :D :D
Hi,hi,hi :lol: weer wat geleerd. Kende van Hollowtech alleen het binair onderhoud:
Hij doet het (nog) ... Of je moet hem vervangen :wink:
catemaron schreef: Het frame van mijn (oude=nu reserve fiets) werd om de vijf jaar ook kaal geschuurd en daarna door een autocarroseriebedrijf in een nieuwe kleur gespoten.
Zwaar offtopic inmiddels, maar goed. Ik heb een fiets uit 2000 die technisch nog oké is, maar de lak vertoont inmiddels diverse krassen e.d. Over laten spuiten klinkt interessant om hem er weer een beetje sjofelnootje uit te laten zien. Ik vraag me af wat het zou kosten om die fiets over te laten spuiten. Kun je een richtbedrag noemen?
Op vrijdag de dertiende :roll: vroeg hendrikjan, die dit draadje startte met een vraag, of dit topic dicht kan. Reden: het gaat niet meer over de oorspronkelijke vraag.. enz.
Lijkt me een héééél goed idee :wink: