Additionally, paste this code immediately after the opening tag: korte fietsreis Marokko - Forum Wereldfietser

korte fietsreis Marokko

Komende zomer wil ik deze route in Marokko gaan fietsen. Ik heb nog geen flauw idee hoelang de route is.

Marrakech-Asni-Ijjoukak-TizinTest-Tachguelte-Tafinegoult
Aoulouz-Aoufour-Askaou-Askaoun-Aït Kalla-Sour-Agouim-ImouzesdesGlaoua-
Taddert-Tazouguerte-Had-Aït Barka-Touama-Taferiate-Aït Ourir-Chouiter

Heeft iemand deze route of een deel hiervan gefietst? Zou ik dit in 5 dagen kunnen fietsen? Is er onderweg genoeg accomodatie?

Als het goed is een deel van de route onverhard. Klopt dit?
Hoi Manny,

Ben bang dat het plan iets te ambitieus is :D

Wel een hele mooie route maar een factor 3 te lang. Naar de top van de TizinTest hebben wij 2 dagen nodig gehad dus dan kun je wel bedenken hoe ver de rest is. De Tizin Tchica terug over de Atlas kost je ook 2 dagen. Heb je wel een kaart met hoogte lijnen :wink: het is wel 2000 meter klimmen.

Dus ik zou wat meer dagen uit trekken, zonde om zo kort te gaan.

Om een indruk te geven ... dit hebben wij in 2.5 week gereden.

http://www.bikely.com/maps/bike-path/73949

Onderweg is wel wat te vinden maar een tent is wel prettig om op terug te kunnen vallen. Wanneer wil je gaan ? Want houdt er rekening mee dat in de winter de Atlas minstens zo verraderlijk kan zijn als de Alpen. En dat het in de zomer aardig warm kan worden aan de zuidkant.

Maar laat je vooral niet uit het veld slaan. Je kunt bijvoorbeeld 1 keer de Atlas oversteken en dan terug de bus nemen (win je 1 dag mee).

Wouter
Zou ik in 5 dagen de route tot Agouim kunnen fietsen en daarna met de bus terug naar Marrackech?
Hoi Manny,

Hou ook rekening met de hitte....voor je op hoogte bent moet je in gemiddeld 40-45 graden gaan klimmen in de zomer. Mischien kan je je reis beter verzetten naar het voor- of najaar.
Manny schreef:Zou ik in 5 dagen de route tot Agouim kunnen fietsen en daarna met de bus terug naar Marrackech?
Probeer even de afstanden te schatten met gebruik van een kaart of bikely, bekijk dan het hoogte profiel en hou rekening met onverhard. Zo kan je voor jezelf inschatten wat haalbaar is.

Wij (Douwe en ik) zijn al 9x in Marokko geweest, waaronder 2x met bovenstaande Wouter. Dus als je nog vragen hebt...

Blanche
Blanche heeft gelijk, het is te warm. Een collega van mij was afgelopen zomer een paar weken in Marrakech en het werd elke dag gegarandeerd 40 graden, vaak nog warmer met uitschieters naar 48 graden.
Je zal errug weinig fietsers tegenkomen, ik zou inderdaad een andere periode kiezen.

jim
is september - oktober een goede periode voor marokko ?

groeten, Jens
Ik ben er enkele jaren geleden in oktober geweest: heerlijke temperaturen (niet te heet), lekker weer, af en toe wat regen is wel mogelijk, maar veel zal het niet zijn.
Alle passen zijn zeker open.
Dus, ja, wat mij betreft een prima jaargetijde.
jens007 schreef:is september - oktober een goede periode voor marokko ?

groeten, Jens
oktober t/m december + maart/april zijn volgens mij de beste periodes.
In december kan het wel soms s'avonds al fris zijn. Maar in al die jaren dat wij zijn geweest waren de passen open t/m begin januari.