Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen in de uitverkoop - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen in de uitverkoop

Gisteren zijn er een paar pallets met Ortliebtassen uit 2007 binnengekomen. Bij de 2009 modellen zijn de tassen met klepsluitingen vernieuwd en nog ietsje verbeterd. Vandaar deze nu goedkoop weggaan :lol:
OP IS OP

http://www.vakantiefietser.nl/200901/or ... itverkoop/
Wij zijn vandaag geweest. Leuke tassen leuke prijs.
Nu dus weer eens wat nieuws aan mijn oude fiets hangen. Eric bedankt voor de tip!
Heb je ook Vaude-tassen voor een leuk prijsje?
Voor een paar euro meer heb je nieuwe tassen, versie 2009 bij Vlerick Fietsen.
Even een kleine vergelijking.
Allereerst zijn er wat verschillen tussen Nederland en Belgie:
In Nederland gelden veel meer harde afspraken: Hilleberg-tenten zie je in Nederland alleen bij Bever. In Belgie hebben ook andere buitensportzaken Hilleberg.
In Nederland mogen dealers met een winkel niet afwijken van vastgestelde prijzen. Een uitzondering geldt voor uitverkoop-acties.
In Belgie gaat men daar gemakkelijker mee om en kent men "catalogusprijzen".
In Belgie is de BTW op dit soort producten 21%. In Nederland is dat 19%.

Een product
De catalogusprijs van Ortlieb GREENPEACE, model 2009 stuurtas is voor Belgie 89,20 .
Bij Vlerick in De Pinte/Belgie kost deze tas 76,95
Het nauwelijks veranderd model 2007 van deze stuurtas kost bij de Vakantiefietser in Amsterdam 60,00.
Vlerick stuurt de tas tijdens de actie zonder portokosten op.
Bij de Vakantiefietser moet je de tas ophalen. Maar ik kwam gisteren in Amsterdam twee wereldfietsers tegen die aan het ophalen van de tassen in het hartje van die ouwe Jordaan (waar ook mijn wieg heeft gestaan) er een gezellig dagje Amsterdam gekoppeld hadden.
bert sitters schreef:Even een kleine vergelijking.
In Nederland mogen dealers met een winkel niet afwijken van vastgestelde prijzen.

Ik zou gaan klagen bij de NMA, of koop je je tent bij de boekhandel?
bert sitters schreef:In Nederland mogen dealers met een winkel niet afwijken van vastgestelde prijzen. Een uitzondering geldt voor uitverkoop-acties.
Dat het not done is wil niet zeggen dat het niet mag... :wink:
We raken aardig offtopic, maar ik kan het niet laten.

De NMa heeft fietsfabrikanten al een keer beboet. In een beroepszaak heeft de rechter de boete verlaagd. Het hoger beroep in die zaken loopt volgens mij nog.

Maar als je nieuwe aanwijzingen hebt dat er nog steeds/weer andere kartelvorming of misbruik van een economische machtspositie is, kun je dat doorgeven bij de tiplijn van de NMa.
Hallo,

een verdere discussie hierover (NMA) graag in Kletspraat, maar niet hier in Commercieel Nieuws.

Groetjes,
Frank