Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alleen als vrouw door het Midden-Oosten? - Forum Wereldfietser

alleen als vrouw door het Midden-Oosten?

Wat denken jullie? Kun je als vrouw alleen door Turkije, Syrie, Jordanie en Egypte fietsen? En waar moet ik echt op letten?

Alvast bedankt voor jullie tips en opmerkingen!
Groeten Femke
Door Turkije zeker. Korte fietsbroek kan daar ook. In het begin had ik nog een lange rok erover maar al snel had ik door dat ik de meest bedekte vrouw was :>. Maar goed in elk land geld dat je meer moet opletten als vrouw.
Voor de overige landen....Ik heb nog nooit in Islamitische landen gereisd, maar wel samen. In dat soort landen ben ik altijd terughoudender in het contact met mannen.

Ik heb in de wandelgangen gehoord dat er op de beurs in Amsterdam iemand speciaal aandacht gaat besteden aan vrouwen die alleen reizen. Misschien maar es gaan?
Kijk eens op de site van Bernadette Speet http://bernadette.reisprofiel.nl, zij heeft vrij veel ervaring als vrouw alleen in niet-westerse landen.
Bedankt tot nu toe! Die site ga ik zeker bekijken. Verder nog iemand hier op het forum die als vrouw alleen door deze landen is gereisd of iemand kent die dit gedaan heeft?

Groet Femke
Sorry, vanmiddag vergeten te vragen aan een Amerikaanse vrouwelijke collega die in Turkije werkt en ook elders in het Midden Oosten veel gereisd heeft, ook en vooral op het platteland.
Wim
Hoi Wim,
Mocht je haar weer zien en er nog eens naar vragen, dan ben ik erg benieuwd naar haar ervaringen!
Groet Femke