Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekkingfiets voorwaarden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

trekkingfiets voorwaarden?

Ja dat is een heel keurige fiets. Dit is eigenlijk een herenmodel (en dus wat langer). Mijn dochter heeft een damesmodel, en daarop zit wel degelijk ingetapte draad voor een drager. Ik kijk net even op de site van Cube, en de ltd die ik daar zie heeft het ook.
Of die van jou passend te maken is kan ik niet bekijken. Het zou wat slordig zijn van je fietsenboer als hij echt niet goed past.
Wim
Ik heb nog eens goed gekeken en er zitten denk ik inderdaad bevestigingsplekken (inbus geloof ik), dus dat is mooi. De fiets past op zich wel goed, maar ik heb er al een keer een tijdje mee gefietst door Nederland en ik vond dat ik dan toch wel wat ver voorover zat. Maar ik fietste toen ook met een rugtas op dus dat kan het probleem zijn geweest. Voor gewoon mtben heb ik nooit ergens last van gehad..
Dat klinkt beter. De gewoonte stoer met een rugzak te fietsen is in opkomst maar echt zot: laat je fiets het werk doen. Kortom, als dat niet lekker zat zegt het weinig. Ga nog maar eens een paar langere tochten maken - zonder rugzak.
Wat bij mijn dochter wel een probleem was, is dat haar frame niet heel stijf is. Het kan zijn dat Cube een heren frame wat stijver maakt, maar mijn Willemijn is echt niet zwaar. In elk geval zou ik mikken op weinig bagage. Met een beetje geluk kun je deze Cube goed gebruiken, zodat je je geld strategisch kunt inzetten om een goede lichte kampeeruitrusting te scoren, voorzover je die nog niet hebt.
Wim
Als je tevreden bent met je huidige fiets, kun je ook in plaats van toch een andere fiets een fietskarretje aanschaffen. In een fietskar gaat ongeveer evenveel als in een tassenset, dus je heb dan geen dragers nodig.
Wim schreef:Dat klinkt beter. De gewoonte stoer met een rugzak te fietsen is in opkomst maar echt zot: laat je fiets het werk doen.
Wim
Met rugzak maar dan anders: ik kwam in Cambodja een Duitse rugzaktoerist tegen die in Hanoi een Chinese Giant mtb met rekje had gekocht (tweedehands voor een paar tientjes). Rugzak achterop vastgebonden en zo was hij al een paar weken onderweg. In Phnom Penh wilde hij hem weer verkopen. Dat noem ik nou echt een low profile fietsvakantie.
Ik probeer me toch maar goed voor te bereiden, maar mocht ik onderweg toch problemen ondervinden dan kan ik het inderdaad altijd probeer op goedkopere spullen van onderweg..

Maar superbedankt allemaal, ik ben helemaal goed op weg en heb er superveel zin in!