Dag allemaal,
Komend voorjaar ben ik (m. 21 jaar, student) van plan om de route van Benjaminse te volgen van Nederland naar Zuid-Spanje. Ik ben de fiets waar het allemaal op moet gaan gebeuren aan het nalopen en maak me enigszins zorgen of mijn fiets wel een licht genoeg verzet kan leveren om alle heuvels over te komen. Ik zou graag van mensen die deze of een vergelijkbare tocht hebben gemaakt, horen welk verzet zij nodig hebben gehad.
Voor mijzelf geldt:
* Sportief aangelegd, maar op het moment niet in bijzonder goede conditie
* Twee jaar fietsvakantie-ervaring: eerste jaar van Maastricht naar de bron van de Maas (Ardennen grootendeels ontweken via grofweg Luik-Namur-Charleville-Mézières), tweede jaar van Arnhem naar Berlijn via de L1. Dit ging allebei redelijk goed; een enkele keer op de lichtste versnelling.
* Kamperen en zelf koken, dus behoorlijk wat bagage
Mijn fiets heeft:
* Shimano Deore LX afgemonteerd
* Voorbladen: 28-38-48t
* Cassette: 12-14-16-18-21-24-28t
* Lichtste verhouding dus 1:1
* 28" wielen
Kom ik hiermee in Malaga zonder kniepijn?
Alle andere tips over deze route zijn ook meer dan welkom!
Alvast harstikke bedankt en tot later,
Marco
Komend voorjaar ben ik (m. 21 jaar, student) van plan om de route van Benjaminse te volgen van Nederland naar Zuid-Spanje. Ik ben de fiets waar het allemaal op moet gaan gebeuren aan het nalopen en maak me enigszins zorgen of mijn fiets wel een licht genoeg verzet kan leveren om alle heuvels over te komen. Ik zou graag van mensen die deze of een vergelijkbare tocht hebben gemaakt, horen welk verzet zij nodig hebben gehad.
Voor mijzelf geldt:
* Sportief aangelegd, maar op het moment niet in bijzonder goede conditie
* Twee jaar fietsvakantie-ervaring: eerste jaar van Maastricht naar de bron van de Maas (Ardennen grootendeels ontweken via grofweg Luik-Namur-Charleville-Mézières), tweede jaar van Arnhem naar Berlijn via de L1. Dit ging allebei redelijk goed; een enkele keer op de lichtste versnelling.
* Kamperen en zelf koken, dus behoorlijk wat bagage
Mijn fiets heeft:
* Shimano Deore LX afgemonteerd
* Voorbladen: 28-38-48t
* Cassette: 12-14-16-18-21-24-28t
* Lichtste verhouding dus 1:1
* 28" wielen
Kom ik hiermee in Malaga zonder kniepijn?
Alle andere tips over deze route zijn ook meer dan welkom!
Alvast harstikke bedankt en tot later,
Marco