Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenband - Forum Wereldfietser

Binnenband

Ik kwam zojuist dit berichtje tegen:

Binnenband
Twintig jaar geleden was dit al te koop, maar ik heb er toen geen gekocht. Het leek mij toen een goed idee, maar tegelijk is het niet simpel denk ik om de band er dan ook heel erg netjes in te leggen. Een bobbel/deuk in je wiel is ook niet alles. Op onze stadsfietsen met terugtrapremmen of 3sp naaaf heb ik daarom ook altijd stevige banden, die ik op tijd laat vervangen, en gelijk binnen en buitenband (dat doe ik niet zelf - veel te veel gedoe inderdaad).
Wim
Ach, voor een stadsfiets kan het geen kwaad, lijkt me. In de stad toch al genoeg "gebobbel'. Maar op mijn reisfiets? Daar fiets je dan, over heerlijk glad asfalt in the middle of nowhere, te genieten van de stilte en de rust. Alleen voel je een bobbeltje bij elke omwenteling van je wiel, of twee: voor èn achter!

Lijkt me dus niets...
fietsjunks schreef:Ik kwam zojuist dit berichtje tegen:

Binnenband
Ik wordt altijd zo moe van uitvinders die weer tweedehandse ideeen opwarmen.

Het staat in ieder geval al in Bicycles & Tricycles uit 1896 :D
Ik verbaas me altijd over mensen die per se hun achter-binnenband er helemaal af willen halen als er een lek is. Meestal is dat niet nodig. Of diezelfde lui er dan wél in slagen om die band-met-uiteinden enigszins prettig te monteren vraag ik me af.
Groet,
Leon