Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste site om zelf kaarten te maken? - Forum Wereldfietser

Beste site om zelf kaarten te maken?

Wat is nu eigenlijk de beste site om zelf je kaarten te maken? Ik heb bikemap.net geprobeerd maar zelf een kaart maken en punten verplaatsen op de route lukte niet zo goed. Wie heeft meer ervaring met deze site. Wanneer ik begin en eindpunt zet en nadien op "verbinden" klik loopt de route over autostrades. Om nadien te wijzigen lukte mij niet. Dank voor jullie advies

Koen
Ik maak mijn kaarten met Google earth, waarbij de route " gesleept" kan worden, en waar je aan kan geven om niet over autowegen te gaan. > dat laatste klopt niet, ik heb het een tijd geleden gebruikt, kan nu niet meer vinden hoe dat werkt.
Wat ik wel vond is Mark Stosberg die met free software zelf kaarten maakt.

Gr Hans
Op gpsies.com kan je de optie follow roads aan en uitzetten naar gelang je wel of geen (auto)wegen wilt volgen: http://www.gpsies.com/createTrack.do

Je kan ook wat meer tussenpunten toevoegen als je route niet over de gewenste track loopt maar bijv de autoweg neemt.
@Hans
De optie "snelwegen vermijden" staat tegenwoordig onder het kopje "opties weergeven" linksboven op het scherm.
Volgens mij werk het nog steeds.
Je kan bij bikemap.net ook switchen tussen het volgen van wegen (icoontje met magneet) Afbeelding of rechte lijnen tussen twee punten trekken (klik op het grafiek icoontje Afbeelding). Het lijkt me het handigst als je met kleine stapjes je route plant ipv meteen van A naar B, want dan kan je het traject denk ik niet zo eenvoudig aanpassen ertussen. Wat ik bij bikemap mis is een hoogteprofiel van de route.
Bedankt reeds om jullie advies. Ik ben ondertussen beginnen experimenteren met google maps en dat lukt precies toch wel aardig. Je kan zelf de route op "lopen" zetten en nadien nog een en ander verslepen. Enig nadeel is hier dat je een routebeschrijving niet kunt opslaan....eigenlijk onbegrijpelijk... Gelukkig blijft een aangemaakte routebeschrijving wel in je webgeschiedenis van Google zitten zodat je ze ten allen tijde nog terug kunt opvissen en verder afwerken. Ik probeer jullie tips ook zeker eens uit

Groeten
Koen
De tovenaar schreef: Wat ik bij bikemap mis is een hoogteprofiel van de route.
Ik zelf gebruik Bikemapnet erg graag. Een hoogteprofiel is ook beschikbaar, die staat gewoon onder je geplotte route. Als je dan in het profieltje met je muis beweegt verschijnt er op de kaart een fietsje, waarmee je precies kan zien waar de stijgingen en dalingen zich bevinden.
ik heb wat kaartjes gemaakt met mapmyride.com maar vind het niet zo soepel door de kaart schuiven als google maps.
Ik heb een pagina met links op mijn site naar diverse programma's staan waarmee je zelf kaarten kunt maken.
http://www.fietsvakantielinks.nl/GPS%20pagina.htm
Ik gebruik nu gpsies.com, dit lijkt me zeer goed (bedankt tovenaar) alleen jammer dat je bestaande routes niet op één kaart kan samenzetten(plakken) om zo een langer traject te plannen.

Groetjes
Koen
De tovenaar schreef:Op gpsies.com kan je de optie follow roads aan en uitzetten naar gelang je wel of geen (auto)wegen wilt volgen: http://www.gpsies.com/createTrack.do

Je kan ook wat meer tussenpunten toevoegen als je route niet over de gewenste track loopt maar bijv de autoweg neemt.
Heel leuke site.
Is het mogelijk nadat je je route hebt ingetekend de kaart op te slaan als een foto of i.d. (om te gebruiken als illustratie op je website).
Ik vind niet hoe je het moet doen ...
koenie schreef:Is het mogelijk nadat je je route hebt ingetekend de kaart op te slaan als een foto of i.d. (om te gebruiken als illustratie op je website).
Dat kan door je route eerst te openen in Google Earth en dan in Goole Earth op te slaan (optie: opslaan - beeld opslaan). Je krijgt dan een jpg-bestand:

Afbeelding
Zuid Afrika (gepland)

Gerd
Koen schreef:alleen jammer dat je bestaande routes niet op één kaart kan samenzetten(plakken) om zo een langer traject te plannen.
Met behulp van GPS Trackmaker kan je meerdere tracks (middels knippen en plakken) op een kaart combineren. Het verkregen KML-bestand kan je dan weer in GPSies downloaden.

Gerd