Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat gaat er onder de Kerstboom? - Forum Wereldfietser

Wat gaat er onder de Kerstboom?

Moet een lijstje maken van wat er zoal onder de kerstboom moet liggen. Vraag me dus ook af wat de Kerstman bij jullie komt brengen. Voor mij iig een setje Odlo-ondergoed, kookpannetje, fire-steel en mooie boeken van fietsreizen. Komt er bij jullie nog wat onder de boom aan buitensport spul?

Geen kerstboom, wel een cadeautje....

Fietsen in Marokko :wink:

Geen kerstboom, wel even terug voor de Sint. Dat blijft een verrassing, maar er zitten in elk geval dayglow fietssokken een een dayglow warm shirt bij. Allebei zijn erg welkom hier in Israel, waar de meeste automobilisten lijken te denken dat iedere fietser een Palestijnse terrorist is. Fietsen is hier enorm in opkomst, maar sociale veranderingen gaan zoals altijd met spanningen gepaard, en korte lontjes is de enige maat hier.
Wim

Wim schreef: korte lontjes is de enige maat hier.
Wim
Lijkt Nederland wel

Eerst het Sint Nicolaas feest vieren.
Alles op z'n tijd.
Helaas wordt de Kerstviering steeds meer een commerciel gebeuren.
Wat was het ook al weer voor een viering ??
Een cadeautje ? Een muziekbundel met Kerstliederen bijvoorbeeld.

Paar vrienden....fles wijn....paar goede moppen....en liever geen kado's. Heb al teveel spullen die bijgehouden, opgeruimd, onderhouden, verzekerd, enz moeten worden.

Korte lontjes in Israel? Hihi...goed gevonden. 8)
Maar wat is dayglow? Lijkt me dat je beter iets als nightglow (in the dark) kunt hebben. :)

Dayglow is daglicht fluoriserend. Denk maar aan dat fel oranje of fel geel groen van de kleding van wegwerkers etc. Het bijzondere is dat bij deze kleur onzichtbaar ultraviolet licht wordt omgezet in zichtbaar licht. Daardoor is deze kleur extra fel: je krijgt ook nog licht te zien dat je anders niet ziet. Dat maakt je extra zichtbaar, en vooral in de schemering. We hebben hier laatst een hele discussie over gevoerd, omdat er zo weinig fietskleding is in deze kleuren.
Dayglow helpt dus niet als er 's avonds helemaal geen licht is. Dan heb je reflectiestroken nodig. Op die hesjes voor in de auto zitten dus ook zulke strepen.
Voor wegwerkers moet die kleding aan officiele Europese eisen voldoen (EN471). Die norm stelt eisen aan de kleur, de reflectiehelderheid, en het minimum oppervlak. Helaas voldoet geen enkele fietskleding aan die Europese eisen voor professionele gebruik, terwijl wat wij doen vaak net zo gevaarlijk is. Ik vind dat knap schandalig. Op dit moment kun je dus van die werkkleding kopen (en veel daarvan is heel goed bruikbaar, en nog goedkoop ook), of je koopt fietsspecifieke kleding die eigenlijk onder de maat is.
Dat laatste is wat ik voor Sinterklaas krijg (van het Amerikaanse sportkledingmerk Brooks, via Chainreactioncycles). Het is prima dayglow kleding met echter niet veel meer dan cosmetisch reflectiemateriaal. Voor overdag doet dat er niet toe. Zolang ik er 's avonds een jasje overheen draag waar wel strepen op zitten is er dus niet zoveel aan de hand. Bij die enkele tunnel moet ik er maar even aan denken. Voor mijn jasjes heb ik inmiddels echte zelfklevende 3M reflectiestrepen gekocht: http://www.beseenonabike.com/shopuk/ . Dan voldoet het allemaal nog niet aan de normen, maar het is in elk geval wel veel beter. En dan die sokken ....
Wim

Sinterklaas was bij ons dit jaar vroeg. Ik heb het boekje Fiesten naar Praag gekregen. Dus mogelijk dat we dat dit jaar en anders volgend jaar gaan doen. We plannen op korte termijn en laten het een beetje van de weersverwachtingen afhangen.

Harry schreef:Sinterklaas was bij ons dit jaar vroeg. Ik heb het boekje Fietsen naar Praag gekregen. Dus mogelijk dat we dat dit jaar en anders volgend jaar gaan doen. We plannen op korte termijn en laten het een beetje van de weersverwachtingen afhangen.
50er schreef:Vraag me dus ook af wat de Kerstman bij jullie komt brengen.
Mijn vriendig hoopt vurig dat de SInt een nieuwe fiets voor haar brengt. Het schijnt dat de Pieten hem in Duitsland aan het halen zijn.
Bij mij was de sint al vroeg, met een paar nieuwe banden. Raar dat dat zo vroeg was, want er staat op dat ze uit Indonesia komen.
Leon

In elk geval niets iets wat met fietsen te maken heeft. Wat ik heb voldoet.

We gaan in februari naar Fins Lapland dus ik zat te denken aan Sealskinz sokken.
Met kerst zitten Gudy en ik in Oman.
Onder de kerst(palm)boom staat onze tent en een dampende pan boerenkool.

Fijne feestdagen en een prettig nieuwjaar!

John.
Oh My God, wat ben jij afgetraind zeg
Met St. Nicolaas alleen wat lekkernijen zoals taai-taai, een mok hete chocolademelk van Droste met een foefje slagroom erop, strooigoed, of chocolateletters (uitsluitend Droste, de allerlekkerste :P !).
Cadeaus doen wij pas met Kerst onder de boom :wink: , nog nagenietend van een André Rieu-concert, want daar gaan mijn vrouw en ik op 20 december naar toe, de kaartjes heb ik voor d'r verjaardag gekocht!
Leon schreef:
50er schreef:Vraag me dus ook af wat de Kerstman bij jullie komt brengen.
Mijn vriendin hoopt vurig dat de SInt een nieuwe fiets voor haar brengt. Het schijnt dat de Pieten hem in Duitsland aan het halen zijn.
Dat scheen dus maar zo :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Pas bij navraag bij de lokale fietsenpiet waar Sint de fiets besteld heeft bleek dat de fiets niet nu (na een week op zes) komt en dat de ****-Piet ook niet even opbelde om te zeggen dat hij "wat later" komt.
Het blijkt dus dat er geen Stevens komt met de Sint, niet met de kerstman, niet met oudjaar, niet in januari maar in februari, MISSCHIEN. Een mail naar de importeur levert ook GEEN reactie.
Eergisteren belde de fietsenmaker op dat de importeur hem heeft gemeld dat de fiets niet eerder komt dan week 8 omdat de fiets nog niet in productie is en nog niet eerder is geleverd.
Dus geen Stevens fiets onder de kerstboom.
Daarom zijn we vandaag naar Vélo in Aken gegaan, hebben een Fahrradmanufaktur uitgezocht, ze hebben hem (i.e. haar) klaargemaakt, we hebben betaald en de fiets in de auto gestopt en een minuut of 40 later stond er een RODE Fahrradmanufaktur T100 onder de kerstboom!
Leon
Gelukkig maar dat jullie het zo opgelost hebben, anders zou die fiets misschien door de paashaas afgeleverd zijn, met ei-vormige wielen. :wink:
Volgens mij ben ik in de trend met mijn cadeau, omdat ik er zelf voor zorg. Ik verwacht rond kerst mijn nieuwe fiets, een reisfiets van XXL-bikes, framehoogte 71 cm. :-)
Weet iemand wanner ik een fiets uit het NFP mag verkopen zonder fiscale nadelen? :-)

Verder heb ik mijn cadeaus, die ik aan familieleden geef, dit jaar hier gekocht. Sorry, die is in’t Duits ...
Ik wens jullie nu alvast prettige kerstdagen – andreas
Weet iemand wanner ik een fiets uit het NFP mag verkopen zonder fiscale nadelen? :-)
na 3 jaar mag je opnieuw een fiets bestellen met belastingvoordeel, ik neem aan dat je dan je oude mag verkopen.
Het kan trouwens nog sneller, afhankelijk van wanneer je de vorige aangeschaft hebt. Het gaat om het fiscale belastingjaar. Dus in december 2006 nog een fiets fiscaal geheel verrekend? Dan mag je in januari 2009 opnieuw (maar daarna natuurlijk pas weer in januari 2012).