Ook wij hebben afgelopen zomer de route van adam naar barcelona met zeer veel plezier gefietst. We vonden deze route in vergelijking met de groene weg veel mooier. Rustiger, meer fietspaden.
We waren er in 19 dagen, met een best behoorlijk tempo, hier en daar een rustdag.
Ook wij vonden het na Beaune mooier worden. We kampeerden 4 van de 5 nachten wild (heel goed te doen, soms wat langer zoeken naar een plekje waar je niet zo goed gezien wordt) en we zijn wel campings tegengekomen die in het boekje stonden, maar niet meer bestaan. Ik zit mijn dagboek door te bladeren, maar kan het niet zo snel vinden.
We zijn niet met de fiets in barcelona gekomen. Maar hebben de fiets en tent opgezet op een camping in Gerona, en vanaf daar met de trein vier dagen naar barcelona.
Aansluitend hebben we de route onbegrensd fietsen naar Andalusia gefietst, en die was prachtig, en een stuk zwaarder. Dat kwam vooral door de hitte. We hebben deze route in de zomer gefietst, en vooral vanaf Cazorla werd het heet. Onze thermometer ging niet hoger dan 55 graden, en daar stond hij vaak op! Echt fietsen in het Spaanse tempo. Van 's ochtends 6 tot 11 uur, dan lunch, uitrusten, dutje doen, vanaf 7 uur 's avonds weer op de fiets, tot een uur of 10/11 (donker dan!!).
Ik zal niet aanraden het stuk vanaf Cazorla tot Zafra op de fiets te doen, het is echt te heet, je vind geen mooie lunch/ pauze plekjes meer want alle rivieren staan droog.
Aansluitend hebben we de Via dela Plata (zilver route gefietst). (Sevilla- Santiago de Compostela) Dit was ook een ontzettend mooie route, waarbij we af en toe ook eens overnacht hebben in een pelgrims-plek. Erg gemoedelijk.
Zuid Spanje heeft ook grote wegen waar je over moet, waarbij het soms wel eens gevaarlijk is om te fietsen, auto's gaan in volle vaart vlak langs je heen. We waren er ook echt een rondfietsende rariteit. Mensen keken ons soms helemaal na. We zijn er drie weken lang geen fietsers tegengekomen. (waarschijnlijk is er niemand anders zo gek om daar te gaan fietsen in de zomer?)
Al met al was de hele route echt ontzettend bijzonder, zo'n 4800 km, en zulke verschillende landschappen! Echt prachtig.
Wie informatie wil kan altijd mailen, dan zoek ik het even na.
Veel fietsplezier naar Barcelona!!!