Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overstappen in Bangkok - Forum Wereldfietser

Overstappen in Bangkok

Hallo wereldfietsers,

Al enkele maanden lees ik veel van jullie berichten over Thailand, Laos en Cambodja op dit forum. Superhandige tips allemaal!

Nu heb ik een vraag waar ik het antwoord nog niet heb kunnen terugvinden. December en januari ga ik samen met mijn vriend deze landen bezoeken. We willen na aankomst in Bangkok meteen een binnenlandse vlucht nemen richting Chiang Mai en van daaruit gaan fietsen. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het overstappen van een internationale naar een binnenlandse vlucht met fietsen en al je spullen, en of jullie tips hebben? Omdat we de twee vluchten niet in één keer hebben geboekt, vraag ik me af of we toch hier in Nederland al de bagage kunnen laten doorgeleiden, of andere opties?

Groetjes, Femke
De binnenlandse vluchten van Thai Airways van Bangkok naar Chiang Mai vertrekken doorgaans van de nieuwe luchthaven van BKK, waar de vluchten vanuit Europa ook landen. Informeer bij het reisbureau waar je je vluchten hebt geboekt, of je bagage kan worden doorgelabeld. Als ze dat niet weten, zou ik mijn vluchten toch ergens anders boeken.

In het algemeen is doorlabelen van bagage alleen mogelijk als de tweede vlucht op hetzelfde ticket staat. Dus als je twee (e-)tickets (boekingsnummers) hebt, zul je de bagage meestal moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken.

zeker als je van een buitenlandse vlucht over gaat op een binnenlandse vlucht.

Ja, dat vreesde ik al. Inderdaad, een eticket via internet geboekt, dus geen reisbureau die iets voor me kan betekenen, en twee aparte tickets, dus doorlabelen (weer een nieuw woord geleerd vandaag;) zal dan wel niet mogelijk zijn. Goed...dat wordt een interessante onderneming met twee ingepakte fietsen...hihi...gelukkig hoeven we niet naar een ander vliegveld!
Islandgirl Femke schreef:Ja, dat vreesde ik al. Inderdaad, een eticket via internet geboekt, dus geen reisbureau die iets voor me kan betekenen, en twee aparte tickets, dus doorlabelen (weer een nieuw woord geleerd vandaag;) zal dan wel niet mogelijk zijn. Goed...dat wordt een interessante onderneming met twee ingepakte fietsen...hihi...gelukkig hoeven we niet naar een ander vliegveld!
Binnenlandse vlucht naar Chiang Mai gaat vanaf de 3e verdieping .er zijn ruime liften dus het is goed te doen.

Islandgirl Femke schreef:Ja, dat vreesde ik al. Inderdaad, een eticket via internet geboekt, dus geen reisbureau die iets voor me kan betekenen, en twee aparte tickets, dus doorlabelen (weer een nieuw woord geleerd vandaag;) zal dan wel niet mogelijk zijn. Goed...dat wordt een interessante onderneming met twee ingepakte fietsen...hihi...gelukkig hoeven we niet naar een ander vliegveld!

Is het vervoer van jullie fietsen wel goed geregeld via die internet-boeking?

Dus je neemt een binnenlandse vlucht met Thai? Gelden daar dezelfde bagagebepalingen voor als bij de internationale vluchten? Bij de low-cost maatschappijen Nok Air en Air Asia mag je namelijk maar 15 kg meenemen + handbagage.

Henk_B schreef:Dus je neemt een binnenlandse vlucht met Thai? Gelden daar dezelfde bagagebepalingen voor als bij de internationale vluchten? Bij de low-cost maatschappijen Nok Air en Air Asia mag je namelijk maar 15 kg meenemen + handbagage.
Dan is er nog geen man overboord want overbagage kost slechts 50 baht per kilo bij Nok Air.
Henk_B schreef:Dus je neemt een binnenlandse vlucht met Thai? Gelden daar dezelfde bagagebepalingen voor als bij de internationale vluchten? Bij de low-cost maatschappijen Nok Air en Air Asia mag je namelijk maar 15 kg meenemen + handbagage.
heb al velen (binnenlandse) vluchten met fiets gemaakt via Thai Airways, nog nooit problemen gehad met overbabage oid

Fietsen aanmelden is wel gedaan voor internationale vlucht. Ik zag inderdaad dat het bagagelimiet voor binnenlandse vluchten veel lager is, we hebben die binnenlandse vlucht nog niet geboekt, maar waarschijnlijk wordt het Air Asia en dan bijbetalen voor overbagage. Ik zal eens even uitzoeken waar dat het goedkoopst kan....dank voor de tips!

Kijk uit, want het is net Air Asia die het strengst is met overgewicht.
Met Nok Air heb je meer kansen dat ze 't door de vingers zien.
Vliegt 1-2 go nog rond ?
Kijk ook eens of Bangkok Airways geen interessante aanbieding heeft.

Uiteindelijk toch Thai Airways gekozen. Na een telefoontje bleken zij vrij soepel met overgewicht om te gaan, en de tarieven, als we dan toch moeten bijbetalen, waren redelijk te doen. Maar goed, het blijft eerst zien dan geloven, ik zal mijn ervaringen iig later delen!

koenie schreef:Kijk uit, want het is net Air Asia die het strengst is met overgewicht.
Met Nok Air heb je meer kansen dat ze 't door de vingers zien.
Vliegt 1-2 go nog rond ?
Kijk ook eens of Bangkok Airways geen interessante aanbieding heeft.
Ha die Koenie,

Waar zit jij nu?

Vertrekken die bonte vogels met hun fraaie bek van Nok Air van de nieuwe luchthaven van Bangkok of zijn zij als low cost luchtvaartmaatschappij aangewezen op Don Muang?

Groetjes uit Nieuw-Nickerie,

Bert

Hoi Bert,

Ik ben terug in Belgie sinds eind september.
Het reizen zit er even op nu :cry: .
Ik woon opnieuw tussen Antwerpen en Breda, in Brasschaat.
1 december ga ik terug werken, en de komende jaren zullen het opnieuw 'normale' vakanties worden voor mij vrees ik.

Hopelijk komt er dan wel wat tijd vrij om eens mee te doen aan een activiteit van de wereldfietser.

Wat Nok air betreft, zij vliegen zowel van Don Muang (oude) als van Suvarnabhumi (nieuwe) luchthaven.
Het hangt er maar net vanaf waar je heen moet.
Volgens hun website vliegen ze Naar Chiang Mai van Don Muang, dus dat is vervelend als je wil aansluiten op een internationale vlucht.
Maar ..... wie wil er nu niet eerst een paar dagen doorbrengen in het fantastische Bangkok ?

Hoe bevalt het fietsen in Suriname ?
Beetje rustige wegen daar ?
Leuke klimmetjes ?

Geniet er met volle teugen van Bert.
Hier zal vanavond de eerste (natte) sneeuw vallen.
Zijn er nu fietsers die vastzitten op de luchthaven van Bangkok?.
En hoe is het op de oude luchthaven DonMuang.?
Gaan de binnelandse vluchten wel gewoon door?

Graag inside information.!!!

Bij Air Asia is een fiets formeel gezien een sportartikel en er moet apart voor betaald worden, of het wel of niet binnen de 15 kg valt (zie bagagevoorwaarden). Vorige maand was de dame aan de incheckbalie in BKK zo coulant om te vragen "als ik het als overgewicht tel is het net iets goedkoper, zal ik dat maar doen?" Werd het 1400 ipv 1500 baht, toch lief.
dik5 schreef:Zijn er nu fietsers die vastzitten op de luchthaven van Bangkok?.
En hoe is het op de oude luchthaven DonMuang.?
Gaan de binnelandse vluchten wel gewoon door?

Graag inside information.!!!
Dit bericht staat deze ochtend in de Thaise krant 'The Nation':
Qte

"The fourth explosion happened at 6.30am at the Don Muang Airport, where protesters led by the Peoples Alliance for Democracy were rallying.
The figure of injured protesters at Don Muang airport was still confusing.
Channel 3 reported that two were injured but Channel 9 reported that five were injured, two severely.
Channel 3 added that a grenade was also launched at the protesters but it did not explode."


Eerder op de dag waren er drie bommen op de nieuwe luchthaven Suvarnabhumi afgegaan, en dus de vierde op Don Muang. 't Zijn maar kleine bommetjes, maar toch ...

Verder ....

"Thai Airways International announced that its 16 flights initially scheduled to land at the Suvarnabhumi International Airport Wednesday were diverted to Don Mueang and U-Tapao airports."

Maar Don Muang airport wordt nu ook gebruikt door de regering omdat de eigenlijke regeringsgebouwen al maanden bezet worden door de PAD.
Persoonlijk betwijfel ik dat Don Muang lang als alternatief gebruikt zal kunnen worden.
Passagiers die er deze ochtend landden zaten zes uur vast omdat de immigratie de toevloet op Don Muang niet aankon.

Op de Belgische radio raden ze deze ochtend af naar Thailand te vliegen.

Als ik deze week die kant uit zou gaan, zou ik gokken op Phuket.

Koen.
dik5 schreef: Graag inside information.!!!
Die willen ze in Thailand ook wel :D.
Tenzij je het e-mail adres van Sondhi Limthongkul, een van de zieke breinen achter de PAD hebt, ga je die informatie niet krijgen denk ik.

Het beste wat je kunt doen is de Engelstalige kranten wat volgen.

http://www.nationmultimedia.com/

http://www.bangkokpost.com/

of een hele, hele goeie blog:

http://bangkokpundit.blogspot.com/

Op de website van Airport of Thailand (AOT) staat op de Thaise site een aankondiging http://www2.airportthai.co.th/airportne ... sp?lang=th, maar niet op de Engelstalige pagina.

Volgens onderstaande bron zouden ze tot vrijdag de luchthaven bezet houden.
Kijken of de ordediensten zolang afzijdig blijven ...

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiap ... nnSTCVideo