Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lange afstandsvluchten - Forum Wereldfietser

Lange afstandsvluchten

Dag allemaal,

Wie heeft ervaring met lange afstandsvluchten, ik denk zo aan langer dan 8 uur. Daarmee bedoel hoe ervaart het om zo lang op het vliegtuig te vertoeven.
We denken eraan om nog dit jaar naar Nieuw-Zeeland te vliegen via LA. Heeft men op een Boeing 777(daarmee zou de vlucht vanaf Heathrow doorgaan) in economy class genoeg beenruimte of zitcomfort: lees ligcomfort?
Op de site van Air New-Zealand kan je lezen dat op een 777 er een beenruimte van ± 85 cm is, maar ja hoe is dat gemeten.
Mvg,
Roeca

Ik ben 1.88 lang en heb (net) genoeg ruimte om comfortabel te zitten, hangt een beetje van de maatschappij af hoe de stoel-indeling is, denk ik.
Meestal hang ik een beetje achter in het vliegtuig rond, daar kan je tenminste ongestoord staan en heb je nog een beetje aanspraak met andere personen dan alleen je linker/rechter buurman/vrouw. Filmpje kijken, boek lezen en je komt de tijd wel door.

Veel plezier
roeca schreef:Dag allemaal,

Wie heeft ervaring met lange afstandsvluchten, ik denk zo aan langer dan 8 uur. Daarmee bedoel hoe ervaart het om zo lang op het vliegtuig te vertoeven.
We denken eraan om nog dit jaar naar Nieuw-Zeeland te vliegen via LA. Heeft men op een Boeing 777(daarmee zou de vlucht vanaf Heathrow doorgaan) in economy class genoeg beenruimte of zitcomfort: lees ligcomfort?
Op de site van Air New-Zealand kan je lezen dat op een 777 er een beenruimte van ± 85 cm is, maar ja hoe is dat gemeten.
Mvg,
Roeca
stoel aan het gangpad kiezen, dan kun je makkelijk af en toe een wandelingetje maken of wat te drinken halen (of snel de plee inschieten als die even leeg is ;) )

In de middenrij heb je meer kans op een lege stoel naast je

Of vragen naar een "window-exit seat", maar dat is bij veel maatschappijen tegenwoordig al bijbetalen.
Een plaatsje op de eerste rij biedt ook heel veel beenruimte (maar ook daar vragen sammige maatschappijen al extra voor).

Ook ik breng redelijk wat tijd achter in het vliegtuig door :D
Dag allemaal,


alvast bedankt voor de antwoorden, maar een vbtje, kan de zetel van de "grotere vliegtuigen in ligstand?
Ik heb in het verleden regelmatig gevlogen en hoe ik mijn benen moet leggen of strekken of in een knoop draaien weet ik wel.
mvg,
Roeca

Op onderstaande site kan je nagaan hoeveel stoelruimte (seat pitch) de verschillende maatschappijen bieden.

Uitgesplitst naar maatschappij en soort vliegtuig. In het algemeen geven de Aziatische maatschappijen zoals b.v. Thai Airways meer stoelruimte

http://www.uk-air.net/seatpitch.htm

http://www.seatguru.com/

http://www.airlinequality.com/index.htm

kan de zetel van de "grotere vliegtuigen in ligstand?
Ja zeker wel: first class of business class. Maar ik weet niet of je budget dat wel toelaat. :shock:
Ik heb een keer een gratis upgrade gehad naar business class, voelde mij een koning te rijk:D
roeca schreef:
Op de site van Air New-Zealand kan je lezen dat op een 777 er een beenruimte van ± 85 cm is, maar ja hoe is dat gemeten.
M
Hoi Roeca,

Beenruimte (seat pitch) is gemeten van een vaste punt(rugleuning b.v. of meestal waar hij aan de vloer vast zit) tot hetzelfde vaste punt van het stoel voor/achter.

Maar dit is niet helemaal een indicatie van hoe veel ruimte je hebt omdat je iets onderuit zakt waardoor je knieén nog dichter bij de rugleuing van je voorganger komen.

Lange afstand vliegen blijft een ramp vind ik, maar oordopjes/oogkleppen kunnen wel helpen.

Die 777 is trouwens erg rustig binnen qua geluid. Maar probeer bij een rij van 3 te zitten ipv 4 stoelen, dan hoef je alleen je partner lastig te vallen als je gaat wandelen (ipv de oma naast je wakker te moeten maken)

Met mijn 1m75 lengte en tengere gestalte zit ik prima in ieder vliegtuig. Slapen is wat anders, dat kan ik alleen liggend. Mijn langste vlucht was denk ik iets van 15 uur en ik heb twee maal een uur of elf gedaan. Na vier uur vliegen ben ik het meestal wel zat, maar ja dan ben je meestal nog niet eens op de helft. Kwestie van erg spannend boek meenemen of erg goeie muziek op je eigen i-pod oid. Of veel eten onderweg, daar wordt je lekker slaperig van :-)

Neem een slaappil, dan slaap je gewoon overal doorheen. Verder vooral water drinken, geen alcohol. Als je wakker bent en niet kan gaan wandelen, dan voortdurend je benen van houding veranderen en je spieren om beurten spannen. Daarmee voorkom je kleine bloedstolsels door te lang stilzitten. Als je uitstapt niet meteen op je fiets springen en keihard gaan fietsen. Heel rustig op gang komen, ook goed voor die kleine stolseltjes.

Het hangt er ook vanaf wat voor vliegtuig en waar je zit.
Mijn man is 2.01 m lang en heeft heel lange benen. Wij vliegen regelmatig lange afstanden. Als je achterin zit op een twee persoonsstoel is het vaak ruimer dan op de 3 pers. rijen. Maar onze ervaring is ook dat je vaak op de 'stewardessenstoelen'mag zitten als je even wil zitten. Dit is hem al vaak aangeboden zodat hij goed izjn benen kon strekken. Maar ik denk dat lange afstandsvluchten voor een ieder geen hobby zijn. korte of lang benen. Na een paar uur beginnen mijn benen te irriteren en wil ik echt lopen. Vooral 's nachts.