Senior,
Als je grip kan krijgen op dat pinnetje kan je het er uitdraaien en vervangen, als het goed is kan je ze bij de lfb kopen.
HG
Opa Leen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Andere ventielen zijn dikker dus heb je een groter gat in de velg nodig. En een presta ventiel pompt het lichtst. Voor een dunlopventiel heb je vaak weer een adapter nodig om ze met een gewone handpomp op te kunnen pompenTokkelaar schreef:Zijn binnenbanden met Hollandse- en autoventielen niet beter aan te bevelen. Of heeft een Frans ventiel voordeel boven de andere twee.?
Vooral dat lichte pompen en de betere drukbestendigheid dan een dunlop ventiel zijn handig voor hogedrukbanden. Niet voor niets zie je vrijwel uitsluitend Franse ventielen op racefietsen. Daar zijn de voordelen van een Frans ventiel het duidelijkst.m-gineering schreef:Andere ventielen zijn dikker dus heb je een groter gat in de velg nodig. En een presta ventiel pompt het lichtst. Voor een dunlopventiel heb je vaak weer een adapter nodig om ze met een gewone handpomp op te kunnen pompenTokkelaar schreef:Zijn binnenbanden met Hollandse- en autoventielen niet beter aan te bevelen. Of heeft een Frans ventiel voordeel boven de andere twee.?
drie type ventielen voor de hele wereld? Lijkt me al heel erg gestandariseerd. Boycot de "Hollandse ventiel" (vanwege dom ontwerp) en je hebt er nog maar twee. 1 voor auto's en 1 voor fietsen!senior schreef:Overigens zou ik verm. met velen wel willen dat e.e.a. eens gestandariseerd werd. Dank voor de reacties.
yep, een onderwerp is pas klaar als ie klaar issenior schreef:Doorgaan he?! Waarom is Hollands ventiel zo'n dom ontwerp?
PV= Presta ventiel , standaard lengte is 48mm, 60 en 80-90 komt ook voorsenior schreef:Tja, leuk zoveel respons op z'n onnozel ventielpennetje. Kennelijk had ik een goedkoop ventiel want er is niks meer aan te doen. Jammer van het prima bandje. Voor wie nog eens in Frankrijk komt: een frans ventiel heet daar "Petit ventiel" Let dus op de aanduiding op het doosje PV, anders kun je nog eens, lopend of liftend (ervaring!) terug of je velg gaan uitboren. Overigens zou ik verm. met velen wel willen dat e.e.a. eens gestandariseerd werd. Dank voor de reacties.
In het algemeen worden de pennetjes krom of breken af doordat mensen een verkeerde kracht op het ventiel uitoefenen tijdens het pompen of (de)monteren van de pomp, wat regelmatig gebeurt als mensen onderweg een lekke band krijgen en gehaast gaan pompen. Bij een DV heb je geen afbrekend pennetjesenior schreef:Na het oppompen, bij het losmaken van de pompdop, als dat zo heet, bij een frans ventiel, brak dat kleine pennetje. ..... Kennelijk had ik een goedkoop ventiel want er is niks meer aan te doen.
wat is eigenlijk het verschil tussen een autoventiel en een Hollands ventiel ? (ik ben maar een domme Belg ).m-gineering schreef:PV= Presta ventiel , standaard lengte is 48mm, 60 en 80-90 komt ook voorsenior schreef:Tja, leuk zoveel respons op z'n onnozel ventielpennetje. Kennelijk had ik een goedkoop ventiel want er is niks meer aan te doen. Jammer van het prima bandje. Voor wie nog eens in Frankrijk komt: een frans ventiel heet daar "Petit ventiel" Let dus op de aanduiding op het doosje PV, anders kun je nog eens, lopend of liftend (ervaring!) terug of je velg gaan uitboren. Overigens zou ik verm. met velen wel willen dat e.e.a. eens gestandariseerd werd. Dank voor de reacties.
AV= autoventiel
DV= Dunlop ventiel (hollands ventiel)