Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Japanse fietstassen - Forum Wereldfietser

Japanse fietstassen

Heel erg retro, heel erg duur, en een chaotische website, maar wat een suikergoed:
http://www.guu-watanabe.com/english.htm
Er is ook een Japans gedeelte, en daar staan weer andere plaatjes op. Kortom, ik snap er niets van, maar ik val van de ene verbazing in de andere.
Wim

Zien er wel erg degelijk uit, niet erg practisch alleen die riemen met gaatjes. Ik verlang eigenlijk wel terug naar de iets minder ouderwetse Karrimors, ben niet zo tevreden over de kwaliteit van Vaude.

gelijken die niet veel op de Franse "Gilles Berthoud" uit Pont-de-Vaux?

http://www.gillesberthoud.fr/anglais/ac ... sultat.php

Klopt. Het is een beetje dezelfde scene. Deze zijn af en toe nog meer over the top.
Wim

mmm ik zeg nee, beetje oude-lullen-tassen..Zo 1948 ofzo.

. :wink: ..ik vind het ook niks!
smaken verschillen...toch?

harry-fietsenaar schreef:Zien er wel erg degelijk uit, niet erg practisch alleen die riemen met gaatjes. Ik verlang eigenlijk wel terug naar de iets minder ouderwetse Karrimors, ben niet zo tevreden over de kwaliteit van Vaude.
wat is er mis mee?

Deze vind ik ook wel practisch (voor die keren dat je geen plaats hebt voor je Zwitserse zakmes):

http://www.guu-watanabe.com/iaito2in.html

:lol: :lol:

Mjam
Ziet er erg goed uit. Helaas geen idee wat 't allemaal kost, de Yen is niet een valuta die ik zo in m'n hoofd heb zitten.

1000 yen komt overeen met ongeveer 7,34 euro. Reken verder zelf maar uit.

Doet me denken aan de canvastassen die je 25 jaar geleden bij de ANWB kon kopen. Niet duur en niet sterk: na een paar jaar gingen de riempjes al kapot.

Afbeelding

Ligandi schreef:1000 yen komt overeen met ongeveer 7,34 euro. Reken verder zelf maar uit.
absurd duur dus. Dan zijn de Berthoud tassen iets minder beroerd qua prijs. Zeker omdat ze van veel minder ver moeten komen.

wat is er mis mee?
Wel ik zou het ook niet weten wat er daar mis mee is.... Op verschillende Franse forums spreekt men er toch vol lof over:
" Komt er een stikking los, dan spring je gewoon bij de schoenmaker eens binnen en laat het herstellen"
( Si une coûture vient à lâcher, on ne jette pas la sacoche, on va chez le cordonnier, c'est un autre état d'esprit... )
Eigenaardig dat sommigen leer verkiezen voor het zadel en dan liever geen leer zien voor de bagagezakken.
Volgens mij oogt het goed (als je van retro houdt) en vermoed ik dat het ook goed zal zijn en zeker duurzaam.
Tweedehandse Berthoud's koop je ook niet voor een prikje op ebay....

Voor mij zijn ademende fietstassen nog altijd te verkiezen boven naar twee kanten waterdichte tassen. Ademende tassen (in mijn geval voor Karrimor (oud model) en achter Bach) met daarin een aantal kanozakken voor de spullen die droog zijn en blijven. Mijn slaapzak gaat alleen in zo'n kanozak als het serieus regent, voor de rest wil ik 'm laten uitwasemen. Een klamme slaapzak die de hele dag in een waterdichte tas heeft gezeten vindt ik om te gruwen.

Goretex fietstassen? Wat een interessant idee...!

Ligandi schreef:Goretex fietstassen? Wat een interessant idee...!
Gewoon canvas ademt ook ;)