Additionally, paste this code immediately after the opening tag: jan janssen of santos? - Forum Wereldfietser

jan janssen of santos?

Dag allemaal,

Ik orienteer me nog steeds op het grote assortiment aan fietsen. De fiets die ik voor ogen heb, moet geschikt zijn om 3 maanden lang met bagage (incl. tent/slaapzak) rond te fietsen door Europa, daarna in Nederland te gebruiken als snelle fiets op de weg voor dagtochten van zo'n 80 km (zonder bagage). Aangezien ik er op vnl. verharde wegen met zo'n gemiddelde van 25 km/u mee wil toeren, kies ik voor een fiets met 28" wielen voorzien van een LX groep (evt. upgrade xt achter).

ALnu heb ik het merk Santos op het oog vanwege de vele mogelijkheden en (volgens mij) goede kwaliteit. Echter, ik zie dat Jan Janssen ook soortgelijke fietsen heeft en net iets goedkoper. Staat Jan Janssen gelijk in kwaliteit aan Santos of is dit een vraag die ik niet moet stellen?!?

Ofwel, kan Jan Janssen mij een sporthybride leveren die sterk genoeg is om een aantal maanden met veel bagage rond te fietsen?

Zijn hier mensen met een uitgesproken mening over beide merken (ai, misschien is dit een niet zo genuanceerde vraag).

Wie helpt mij uit de brand bij het maken van een keuze, ik heb het probleem dat ik niet goed besluiten kan nemen....

Groetjes,
Patricia

Was een tijdje geleden ook op zoek naar een sporthybride.

Mijn lijstje was toen o.a.

Gary Fischer Dual Sport
Santos STR 01
Jan Janssen Progress
Specialized crossroads

Ik zocht eigenlijk een fiets waar je afmontage zelf kon bepalen (cfr. Santos) en wou eigenlijk ook geen verende vork.

Uiteindelijk is het een Xesco hybride geworden.
Xesco is het eigen merk van een Belgische dealer, Filip Sport in Hoeilaart (bij Brussel).

Fotootje: http://www.xescobikes.com/the_big_pictu ... o_19_05_04

Ben er heel tevreden van, zowel voor dagelijks woon-werk als langere dagtochten. Een strak sturende fiets met een licht sportieve zithouding.
Heb er spatborden en tubus dragertje op laten monteren.

Misschien niet bij de deur voor een Amsterdammer, maar kijk even op de site: www.xescobikes.com.

Santos leek me ook een goed alternatief.

Intersens is ook een soort eigen merk van verschillende fietsenmakers. Ze hebben twee soorten trekkingbikes:
http://www.targetbikes.nl/intersens_web ... ekking.htm

Met zo'n 700 euro (Inclusief XT upgrade achter) een stuk goedkoper dan de meeste merkfietsen. De fietsenmaker maakt aanpassingen (stuur, zadel, voordragers, etc.) zoveel je wilt en stelt hem keurig af voor je. Levertijd was zelfs binnen twee weken.

Nog meer merken....... 8O
Wie heeft ervaring met een Santos fiets of Jan Janssen? Volgens mij wil ik me toch beperken tot een van deze twee merken.

Dan nog iets...wie kiest voor HS 33 remmen en wie voor de V brakes. Leveren de hydraulische remmen werkelijk meer op dan V brakes? Zijn HS 33 remmen niet overgekwalificeerd voor vakantiefietsers?

Patricia

HS33 en vele andere hydraulische systemen leveren veel meer remkracht.
Of..... Je hoeft bij de zelfde remkracht minder hard te knijpen.
Ideaal voor lange afdalingen of mensen met een kantoor conditie.
Ook heeft viezigheid of tekort aan smering geen invloed op bediening.
Remblokken wisselen is ook nog eens kinderspel.

Groeten, John.