Additionally, paste this code immediately after the opening tag: AWOL fietsrouteboekje zonder vliegtickets mogelijk? - Forum Wereldfietser

AWOL fietsrouteboekje zonder vliegtickets mogelijk?

Heeft iemand enig idee of het bij AWOL mogelijk is alléén het fietsrouteboekje af te nemen? Ik heb zonet een vlucht gevonden die aanzienlijk goedkoper is dan de vlucht waar we via AWOL een optie op hebben.

(en aangezien ze nu niet bereikbaar zijn.... 8) )
sascha schreef:Heeft iemand enig idee of het bij AWOL mogelijk is alléén het fietsrouteboekje af te nemen? Ik heb zonet een vlucht gevonden die aanzienlijk goedkoper is dan de vlucht waar we via AWOL een optie op hebben.

(en aangezien ze nu niet bereikbaar zijn.... 8) )
Ja, je kunt bij AWOL ook boeken voor een landingsarrangement (transfer met fiets , twee nachten hotel in Bangkok en tranfer met transfer naar Petchburi, waar je begint te fietsen en het routeboekje) zonder vlucht. Let wel op bij die goedkopere vlucht wat de voorwaarden zijn voor het meenemen van je fiets. Dat kan behoorlijk prijzig zijn, terwijl fietsvervoer bij AWOL is inbegrepen. Diverse goedkope vluchten hebben vaak ook onmogelijke overstaps, waardoor je je aansluiting kunt missen en je het risico loopt dat je fiets veel later in Bangkok aankomt.

De ticket die we hebben gevonden is een rechtstreekse via KLM, in tegenstelling tot de vlucht die AWOL voor ons heeft gevonden, deze heeft een tussenstop in KualaLumpur.

Fietsen meenemen kost als ik het goed heb 160 pp voor een retour. Dat meegenomen is het prijsverschil 250 euro én hebben we het voordeel van een rechtstreekse vlucht...

Ik ken het probleem.
Alleen een routeboekje verkopen doen ze niet.
Het verschil in prijs; ook AWOL moet er iets op verdienen.
Al vind ik zelf het verschil in prijzen wel erg groot.
Fietsen mee met de KLM, geen enkel probleem, heb ik zelf regelmatig gedaan, juist omdat ik dan een rechtstreekde vlucht had.
Fietsen hoeven niet perse in een doos, plastic hoes is voldoende, neem wel hun eigen KLKM-voorwaarden geprint mee bij het inchecken.
Op de plaats van bestemming zelf een hotel boeken en je van het vliegveld laten halen met de hoteltaxi is ook een alternatief wat ik vaak tot volle tevredenheid gedaan heb.
Daarna een beetje googelen naar reisverhalen van anderen en je maakt je eigen routeboekje.

En ja toch blijf ik het jammer vinden dat AWOL de boekjes niet apart verkoopt.

Groeten van Wim

Hallo Wim (ea) in dit geval heb ik een vergissing gemaakt, we vliegen nl vanaf Phuket terug. Ik héb nog even gekeken maar veel goedkoper wordt het nu niet als we zelf vluchten boeken. Voor een volgende reis zéker iets om over na te denken!

We laten ons dus maar gewoon verwennen door AWOL
(nu maar hopen dat het hotel in Bangkok een beetje ok is en in een leuke wijk staat....ik zou er graag, hoewel ik er eerder geweest ben, weer wat langer blijven!)

Misschien is dit bericht veel te laat, ben je allang in BKK, maar toch:

AWOL boekt meestal in Trang Hotel aan Wisutkasat Rd. Hun agent ter plaatse (Vieng Travel) zit daar vlak om de hoek, dertig sekonden lopen. Ik vind Trang een tikje morsig. Beduidend beter, en niet eens veel duurder, is het aan de overkant gelegen Swana Bangkok, onderdeel van Best Western.

Ook Globalcyclist biedt verschillende arrangementen aan in Azie zonder dat je verplicht bent een vlucht te boeken
http://www.globalcyclist.com/
bert sitters schreef:
sascha schreef:Heeft iemand enig idee of het bij AWOL mogelijk is alléén het fietsrouteboekje af te nemen? Ik heb zonet een vlucht gevonden die aanzienlijk goedkoper is dan de vlucht waar we via AWOL een optie op hebben.

(en aangezien ze nu niet bereikbaar zijn.... 8) )
Ja, je kunt bij AWOL ook boeken voor een landingsarrangement (transfer met fiets , twee nachten hotel in Bangkok en tranfer met transfer naar Petchburi, waar je begint te fietsen en het routeboekje) zonder vlucht. Let wel op bij die goedkopere vlucht wat de voorwaarden zijn voor het meenemen van je fiets. Dat kan behoorlijk prijzig zijn, terwijl fietsvervoer bij AWOL is inbegrepen. Diverse goedkope vluchten hebben vaak ook onmogelijke overstaps, waardoor je je aansluiting kunt missen en je het risico loopt dat je fiets veel later in Bangkok aankomt.
En je kan ook je transfers laten regelen tussen de 2 luchthavens in BKK, als je een binnenlandse vlucht wil maken en in de plaats van aankomst naar je hotel ,wat ze voor je boeken. Alles wel in combinatie met het routeboekje.
Prima arrangementen